Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het ziet er zeker mooi uit, al vind ik het op de foto niet tot zen recht komen. Precies nogal veel ruis en de compositie vind ik ook niet echt super. Hier was meer uit te halen denk ik.
Ik vrees dat je de foto verkeerd bewerkt hebt.
De bergen in de verte gaan verloren in de lucht en het dorp in de verte is te hard.
Dit moet ongetwijfeld beter kunnen want die foto verdiend dat.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
iedereen bedankt voor de eerlijke commentaren Het was toen heel mooi weer en warm dus de bergen voor de sneeuwbergen waren blauw en heiïge. Ik heb geprobeerd om dit in PS te verbeteren maar 'k ben daar blijkbaar niet in gelukt 'k Ben precies nog niet volledig uit vakantiestemming, hopelijk zijn mijn volgende foto's beter
iedereen bedankt voor de eerlijke commentaren Het was toen heel mooi weer en warm dus de bergen voor de sneeuwbergen waren blauw en heiïge. Ik heb geprobeerd om dit in PS te verbeteren maar 'k ben daar blijkbaar niet in gelukt 'k Ben precies nog niet volledig uit vakantiestemming, hopelijk zijn mijn volgende foto's beter
We wachten op je volgende
greetz
Cheeta
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak. flickr
De bergen lijken te zweven, inderdaad LIJKEN, en dat is goed in beeld gebracht. want dit is in werkelijkheid ook zo.
Nu heb ik eens even de moeite gedaan om de drie PC's die ik tot mijn beschikking heb op te starten, en op alle drie zie ik duidelijk doortekening tussen de besneeuwde bergtoppen en het lager gelegen berglandschap.
Is er iets mis met de compositie? nee niet echt.
Hoewel ikzelf de weg onderaan er zou afgesneden hebben, waardoor het beeld iets rustiger zou worden in mijn ogen.
Is het een topfoto? Nee. Is het een meer dan goede foto? Ja. Waarom? Aandacht voor compositie, belichting, en vooral, een tussen (), onbewerkt beeld recht uit het hart en de camera.
Comment