Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindeloos + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eindeloos + update

    Ik resize vanuit Photoshop CS3 for Macintosh, 900 pix langste zijde en JPG-kwaliteit (uitgedrukt op een schaal van 1 tot 12) afhankelijk van de grootte: ik mik op zo'n 250KB, maar realiseer me dat dit "gewicht" zoals in het Save as... venstertje gegeven wordt niet noodzakelijk exact is. B.v. 250KB in Photoshop CS3 kan best zo'n 290KB op mijn bureaublad zijn. En, een beetje afhankelijk van de complexiteit van de foto is dat soms een JPG-kwaliteit van 11-12, maar soms ook maar van 9. Vermits we tot 400KB mogen gaan, heb ik hier nog een ruime marge.
    Dan laad ik op naar Photobucket, maar geloof niet dat er bij deze upload nog wat verandert. Wat ik als 900px op Photobucket plaats, zal ook op het BD-forum als 900 px worden weergegeven.
    Dus ergens in jouw workflow gaat er iets mis...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Eindeloos + update

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik resize vanuit Photoshop CS3 for Macintosh, 900 pix langste zijde en JPG-kwaliteit (uitgedrukt op een schaal van 1 tot 12) afhankelijk van de grootte: ik mik op zo'n 250KB, maar realiseer me dat dit "gewicht" zoals in het Save as... venstertje gegeven wordt niet noodzakelijk exact is. B.v. 250KB in Photoshop CS3 kan best zo'n 290KB op mijn bureaublad zijn. En, een beetje afhankelijk van de complexiteit van de foto is dat soms een JPG-kwaliteit van 11-12, maar soms ook maar van 9. Vermits we tot 400KB mogen gaan, heb ik hier nog een ruime marge.
      Dan laad ik op naar Photobucket, maar geloof niet dat er bij deze upload nog wat verandert. Wat ik als 900px op Photobucket plaats, zal ook op het BD-forum als 900 px worden weergegeven.
      Dus ergens in jouw workflow gaat er iets mis...
      Ja maar wat?

      Ik open foto met PS, beetje bewerken. Dan openen met BD (nieuwste versie) instellingen zijn normaal 900 en 400kb. Dan 'run now' en opslaan. Dan aanmelden photobucket, foto zoeken en uploaden en dan hier een topic openen en linken via de IMG optie. Lijkt me idem aan de jouwe.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #18
        Re: Eindeloos + update

        Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
        Ja maar wat?

        Ik open foto met PS, beetje bewerken. Dan openen met BD (nieuwste versie) instellingen zijn normaal 900 en 400kb. Dan 'run now' en opslaan. Dan aanmelden photobucket, foto zoeken en uploaden en dan hier een topic openen en linken via de IMG optie. Lijkt me idem aan de jouwe.

        Behalve dat:
        1. ik met Mac werk;
        2. ik alle bewerkingen, inclusief Image Size, met Photoshop doe. Ik gebruik dus geen extern programma zoals BD-Sizer (trouwens alleen voor Windows).

        Maar ik dacht dat BD-Sizer stabiel en betrouwbaar was? Ergens moet er toch wat misgaan onderweg, maar inderdaad: wat en waar?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Eindeloos + update

          zeer mooi Andries, fijn lijnenspel, mooi van kleur, en prachtige wolken

          grtjs,

          jeannot

          Comment


          • #20
            Re: Eindeloos + update

            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            zeer mooi Andries, fijn lijnenspel, mooi van kleur, en prachtige wolken

            grtjs,

            jeannot
            Zeker weten
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #21
              Re: Eindeloos + update

              Bedankt allen. !
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #22
                Re: Eindeloos + update

                Heel mooi,spreekt mij volledig aan, straalt ondanks de 5bft toch rust uit
                So much to do, so little time !
                http://franky289.fotopic.net/

                Comment

                Working...
                X