Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Leuke aanzet voor een foto rond mist in Ierland. Die gevaarlijke kliffen samen met bloemen kan een aardige compositie opleveren. Jammer van die bewegingsonscherpte. ISO een waarde hoger en een wat grotere lensopening hadden je kunnen redden.
Mijn bedoeling van het opzet was net de wind die tijdens dit ongure weer heerste ook "in beeld" te brengen. Vandaar de keuze voor zo'n lange sluitertijd.
Ik voeg hier een tweede foto toe die ongeveer op hetzelfde moment werd gemaakt. Hier werd wel geopteerd voor een kortere sluitertijd en dus scherpere bloemen.
Lijkt me een interessante discussie om te zien of iedereen hier hetzelfde over denkt: mogen onscherpe bloemen om de wind te illustreren?? Toegegeven, afgaande op een commentaar die ik kreeg, dat wellicht de voorgrond teveel aandacht trekt in vergelijking met het eigenlijke onderwerp (de kliffen). En dat het daarom in deze context geen goed idee is om de voorgrond onscherp voor te stellen.
mmmm weet het niet ik ken deze plek en aan het weer te zien heb je geen geluk gehad ik zou zelf omdat ik de locatie ken niet dit als voorgrond hebben gekozen ik had gewoon denk ik onder een hoek van ongeveer 45 graden over de rand hebben geschoten om deze inmense cliffen op de plaat te zetten het doet nu op de foto de schoonheid van deze plek te niet neem dit mee als positieve kritiek hoop nog meer van je ierland foto,s te zien grt aj
2e is veel beter.. F/22 in de 1e plaat is volledig overdone... en geeft ook nog es diffractie..en gelukkig was blijkbaar je sensor brandschoon, anders had het volgestaan met ieder stofke wat voorhanden was....
hou het gewoon tussen f/8, f/9 of f/10.... dat geeft toch behoorijkke scherptediepe dacht ik zo.zeker in landschappies..
Comment