Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stralend begin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een stralend begin

    Lekker plaatje Eentje om bij weg te dromen.
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #17
      Re: Een stralend begin

      Het is geen slechte foto JLM ,...maar ik vind hem toch ook niet perfect. De rechterbovenhoek is zo sterk met licht gevult dat het al mijn aandacht neemt.Ook de boomschors bevat een paar flink uitgebrande vlekken.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #18
        Re: Een stralend begin

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Het is geen slechte foto JLM ,...maar ik vind hem toch ook niet perfect. De rechterbovenhoek is zo sterk met licht gevult dat het al mijn aandacht neemt.Ook de boomschors bevat een paar flink uitgebrande vlekken.
        Voor mij is het in eerste instantie een sfeerfoto, een zeer goede sfeerfoto. Wat de techniek betreft, kan het natuurlijk altijd wel een beetje beter. Die uitgebrande stukken zijn een onderdeel daarvan. In de sfeer van de foto zou ik de bomen linksvoor ook niet zo scherp neergezet hebben. Out of focus (zachte lijnen) lijkt mij meer te passen.
        Last edited by Peterdep; 23 augustus 2009, 23:03.

        Comment


        • #19
          Re: Een stralend begin

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Het is geen slechte foto JLM ,...maar ik vind hem toch ook niet perfect. De rechterbovenhoek is zo sterk met licht gevult dat het al mijn aandacht neemt.Ook de boomschors bevat een paar flink uitgebrande vlekken.
          Deze opname is gemaakt uit één enkele belichting,geen enkele camera kan in dit soort contrastrijke licht-situaties vanuit een shot een dynamisch oplossing bieden...ik ben er me dan ook van bewust dat deze foto op technisch vlak beter kan,maar 't ging hem mij hier vooral voor om de sfeer van 't moment...bedankt voor de reaktie

          Comment


          • #20
            Re: Een stralend begin

            Ik vind dit toch een zeer geslaagde foto omwille van het feit dat hier geen statief aan te pas is gekomen en omwille het moeilijke licht waar je mee te maken krijgt in zo'n situaties. Dus ik vind het een heerlijke foto met een zalige sfeer en prachtige kleuren! Prachtig werk, ik vind dat je dat prima gedaan hebt!

            Groetjes,
            Ann

            PS: Ik zou toch eens met jou willen gaan wandelen zodat je mij kan laten zien hoe goed je zo'n dingen kan zonder statief.

            Comment


            • #21
              Re: Een stralend begin

              Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
              Deze opname is gemaakt uit één enkele belichting,geen enkele camera kan in dit soort contrastrijke licht-situaties vanuit een shot een dynamisch oplossing bieden...ik ben er me dan ook van bewust dat deze foto op technisch vlak beter kan,maar 't ging hem mij hier vooral voor om de sfeer van 't moment...bedankt voor de reaktie
              Ik begrijp je volledig hoor JLM.......dat is ook de reden waarom je MOET sleuren aan een statief..... of een vederlicht gradueel nd filtertje. De sfeer is er zeker wel hoor
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #22
                Re: Een stralend begin

                Knap vastgelegd, mooie sfeer.

                Comment


                • #23
                  Re: Een stralend begin

                  Je bent volkomen in je opzet geslaagd.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een stralend begin

                    Jean-Louis ik vind het een zeer sfeervolle plaat.De kleuren en scherpte zitten hier goed vind ik.
                    Inderdaad die zonnestralen eisen heel wat op vind ik maar toch stoort het me niet en typeert deze plaat zijn sterkte.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een stralend begin

                      Je hebt hier weer een heerlijk sfeertje te pakken Jean-Louis, weer gewoon heel mooi
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment

                      Working...
                      X