Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volle maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Volle maan

Als voormalig maar zeer fervent DeepSky freak (Kijk de oude Distant Targets magazines er maar es op na, als je die kent...) vind ik die sluiernevel knapper dan de maan natuurlijk. Blijkbaar is het materiaal van de 'amateur' er een pak op vooruitgegaan sedert ik het wereldje niet meer volg, ik herinner me de opkomst van de CCD camera's nog..... ah memories! Wordt er tegenwoordig nog film gebruikt, of is die ook in de astrofotografie bijna geheel verdwenen?
    In elk geval tof om es wat (goeie) astrofotografie te zien verschijnen hier

L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      prachtige opname echt een toppertje en alles zo duidelijk.
      (heb je soms geflitst?).
      grt,bouk.

Mooie, detailrijke weergave van de maan
      Jochenvde Photography
      Flickr

Comment

(heb je soms geflitst?).
        Slechts gebruik gemaakt van een 3.8x10²³MegaWatt lampje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
          Wordt er tegenwoordig nog film gebruikt, of is die ook in de astrofotografie bijna geheel verdwenen?
          Hier en daar zijn er nog personen die deze ambacht uitoefenen maar dit is een zeldzaamheid geworden. Niet te verwonderen natuurlijk als je ziet welke voordelen digitale fotografie en beeldbewerking brengen: stacken, levelstretching, ruisonderdrukking,... Al is maan- en planeetfotografie dan weer een heel andere discipline dan deepsky-fotografie.

PS: Inderdaad, enkele artikels in Distant Targets zijn van jouw hand! Misschien heb je dan wel zin om naar het Starnights-weekend van Astrolab Iris te gaan over 2 weken. Allemaal deepsky freaks samen...

Comment

prachtige details!!

Comment

prachtige opname echt een toppertje en alles zo duidelijk.
              (heb je soms geflitst?).
              grt,bouk.

Kan niet anders hé Bouk,hoe zou hij anders de maan zo mooi helder hebben gekregen?
              ( waarschijnlijk met een geavanceerd Nikon flitsapparaat )

Ja ik ben hier ook plat achterover op mijn buik gevallen van bewondering.Gedetailleerde maanfoto's zijn er sinds jaar en dag natuurlijk,maar om dit resultaat te krijgen op de beschreven manier: hoed af!

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Ja ik ben hier ook plat achterover op mijn buik gevallen van bewondering.
                Hoe doe je dat, plat achterover op je buik? Volgende keer misschien filmen, lijkt me lachen .
                Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                  Hoe doe je dat, plat achterover op je buik? Volgende keer misschien filmen, lijkt me lachen .

Is een oud Antwerps gezegde om je woorden kracht bij te zetten,tegenwoordig misschien alleen nog gekend bij de net iets oudere jongeren...

Walter
                  D850

Comment

Dit is de max; nooit eerder zo'n maanshot, boordevol details, gezien...

mvg,

Roland

Comment

En zelfs met de maan in een extreem gedetailleerd blootje nog steeds geen HOF-selectie.
                      Tip plaats de volgende keer Venus met de +18 melding.

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Deze tak van fotografie lijkt uitgestorven te zijn ,maar oooooh zo prachtig .
                        Ik wou je kunnen feliciteren met je HOF alleen hij is nog niet geselecteert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                          Deze tak van fotografie lijkt uitgestorven te zijn ,maar oooooh zo prachtig .
                          Ik wou je kunnen feliciteren met je HOF alleen hij is nog niet geselecteert
                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          En zelfs met de maan in een extreem gedetailleerd blootje nog steeds geen HOF-selectie.
                          Tip plaats de volgende keer Venus met de +18 melding.

Henri
                          Bedankt voor de felicitaties .
                          De criteria bij de selectie voor HOF-plaatjes is alleen bekend voor de HOF-moderator. Misschien speelt de onconventionele manier van foto's nemen hierbij een rol? Het draait bij mij echter niet om een wedstrijdje HOFfen. Het gaat vooral om het plezier om zo'n foto's te kunnen maken en die dan met jullie te kunnen delen. In de toekomst zal ik er graag nog meer posten. Wie weet met HDR bewerking met de betaversie van CS18+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biedie Bekijk bericht
                            Bedankt voor de felicitaties .
                            De criteria bij de selectie voor HOF-plaatjes is alleen bekend voor de HOF-moderator. Misschien speelt de onconventionele manier van foto's nemen hierbij een rol? Het draait bij mij echter niet om een wedstrijdje HOFfen. Het gaat vooral om het plezier om zo'n foto's te kunnen maken en die dan met jullie te kunnen delen. In de toekomst zal ik er graag nog meer posten. Wie weet met HDR bewerking met de betaversie van CS18+
                            it

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Topper!!
                              Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

amai mijne frak,das t'een ent'ander,gewoon ongelooflijk welde tele gebruik je hiervoor?

Comment

Working...
                                X