Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ietsje van de bovenkant af (heb je hem weer) valt meteen het lichte deel rechtsbovenin wat weg, vind ik een veel beter plaatje.
maar tis zo wie zo al wel een doordachte compo.
grt,bouk.
ietsje van de bovenkant af (heb je hem weer) valt meteen het lichte deel rechtsbovenin wat weg, vind ik een veel beter plaatje.
maar tis zo wie zo al wel een doordachte compo.
grt,bouk.
nee, daar heb je hem weer ,toch niet zenne bouk ,ik volg: crop tot net dat licht wegvalt ,voor de rest een prachtig landschap
Hele mooie foto met een prachtig landschap. De kleuren zijn prima en de contrasten zijn ook heel mooi. Inderdaad zou ik ook een beetje van de bovenkant weg doen, ik denk dat het dan nog een mooiere foto is! Knap gedaan!
Door de foto te 'toppen' wordt de weidsheid van het landschap versterkt (en verdwijnt het storende witte vlak in de rechter bovenhoek). Overigens laat deze mooie landschapfoto zien hoe het kader meespeelt in de compositie. De weg eindigt in de rechter onderhoek en de berm van de weg eindigt in de linker onderhoek. De weg is voor mij het beeldbepalende element in de foto. Een ander beeldbepalend vlak vind ik het bruine veld dat dwars op de weg staat.
Hele mooie foto met een prachtig landschap. De kleuren zijn prima en de contrasten zijn ook heel mooi. Inderdaad zou ik ook een beetje van de bovenkant weg doen, ik denk dat het dan nog een mooiere foto is! Knap gedaan!
Groetjes,
Ann
Moet hier toch de meerderheid in volgen
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten www.cromagnonman.be
Allen bedankt voor de feedback. Ik heb een crop toegepast en het resultaat geeft inderdaad het gewenst effect. Ik heb niet al teveel gecropt om de gulden snede (2/3, 1/3) waar ik toch probeer op te letten, in eer te houden.
Groeten,
Geert
Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines
Allen bedankt voor de feedback. Ik heb een crop toegepast en het resultaat geeft inderdaad het gewenst effect. Ik heb niet al teveel gecropt om de gulden snede (2/3, 1/3) waar ik toch probeer op te letten, in eer te houden.
PFF mjaa lap Zal waarschijnlijk aan mij liggen mits iedereen hier anders zegt. Maar ik vind de eerste beter.
Reden: Mij stoorde de witte vlek niet. Je hebt zoals eerder vermeld het hoofd object dat vanuit de hoek binneloopt (weg + berm). Maar wat ik ook teglijk prachtig vond was hoe de wolk binnen liep vanuit de linkerbovenhoek.
Stapelwolke als deze kunnen indrukwekkende vormen hebben, zoals hier te zien is. Bij de tweede foto valt dit weg, wegens de wolk nu pardoes in de foto "plakt" ipv gelijdelijk binnen loopt.
Maarja zoals 100e malen eerder vermeld: Alle smaken verschillen
Comment