Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
valt me tegen die exif, de opname doet toch redelijk zonnig aan.
tis trouwens een mooie met een heerlijke compo.
grt,bouk.
Goh ja, die exif... 'k zette die erbij omdat die toch vaak gevraagd wordt, maar eigenlijk zegt die weinig tot niks. Een foto is zoals je hem afwerkt. 't enige dat kan tellen bij de exif-informatie is het gebruikte objectief en eventueel het gebruikte diafragma. Maar verder...
Hey Frederic, mms een update posten,want ik mis de scherpte hier ook,is anders een zeer mooi landschap
'k heb het beeld eigenlijk niet verscherpt omdat het me anders iets té hard leek, maar 'k zal 't nog eens herbekijken als ik thuis ben
Zal wel een nieuwe tif moeten maken -vertrekkende uit de raw- want m'n systeem liep vast voor ik de tif kon opslaan
Oorspronkelijk geplaatst door aj schenningBekijk bericht
leuke plaat al denk ik dat de belichting beter kon mischien exposur comp -3 of -1 was denk ik beter geweest grt aj
Blijkbaar is deze foto reeds geupdate.....voor mij persoonlijk is hij toch niet slecht belicht, ...hij mist alleen wat scherpte(vermoedelijk door manier resizen).De foto bevat geen uitgebrande witte delen, noch pikzwarte schaduwen.Deze foto nog -3 belichten en hij is zwart....wellicht bedoel je - 3 streepjes ipv 3stops
De knallende kleuren leiden de aandacht af van een op zich uitstekende foto. Ik heb de indruk dat de kleuren door lagen (in LAB ?) versterkt zijn en dat vergeten is de opties voor overvloeien in te stellen.
Mooie foto maar ook voor mij te harde kleuren.
Wat de scherpte betreft, waarom hebben ze toch die scherptediepteschaal van de moderne objectieven geweerd, ik vind dat idioot!
Vroeger had je daarmee uitstekende controle over op de scherptediepte.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Nee, toch niet hoor. Ben nog niet aan een update toegekomen. Zal er die wel onder plaatsen, kwestie niet teveel verwarring te scheppen, anders is de discussie niet meer volgbaar
Comment