Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Hmm nogal grijs ... mankeert punch. De wolken midden LINKS trekken nogal de aandacht. Nogal scheef. Zat meer in.
-m-
Ok bedankt en ik maar denken dat het een goede foto was
Hier kan ik mee aan de slag.
Dat nogal scheef ben ik het wel niet echt mee eens, het is gewoon een glooiend landschap en de horizon dan gaan rechttrekken doet de realiteit oneer aan.
Merkwaardig... het spreekt mij aan
Dus :
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Net alsof er een tornado of twister (of hoe dat ook moge noemen) voorbijraast en de nodige vuiligheid de lucht in zwiert.
Omdat het effect wel bekend is, weet ik niet of "experimenteel" het juiste woord is, maar het geeft het beeld wel iets mysterieus.
De foto is zeker niet scheef, en voor mij is het hek dé eyecatcher in dit beeld.
Niet te geloven dat ik vroeger (toen ik nog gedeeltelijk analoog werkte) soms uren zat te prutsen aan mijn ingescande films om die stofjes weg te klonen.
En ook niet te geloven dat men nu soms moeilijk doet over een stofje op de sensor.
En ook niet te geloven dat men nu soms moeilijk doet over een stofje op de sensor.
Ja maar die stofjes op de sensor zien er niet uit he, het worden storende grijze bolletjes, en het zijn er meestal maar enkele die op een goed zichtbare plaats tot hun "recht" komen.
Tegenover de analoge stofjes, die geven het beeld iets romantisch mee.
Ik heb in mijn analoge tijd nog afdrukken gemaakt met een bestofte en bekraste glasplaat op het papier, om het beeld een oudere indruk te geven.
Comment