Twee HDR,s naar eigen smaak..Je houd er van of niet..
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Dynamic sky...
Collapse
X
-
-
Re: Dynamic sky...
ewel ik heb nog nie veel comments gegeven op je foto's , dus bij deze ...
De eerste foto vind ik prima
De tweede , heb mijn twijfels
Comment
-
De B&W versie ken me nu eens wel smaken, dit omwille van de dramatische wolkenveld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk berichtDe B&W versie ken me nu eens wel smaken, dit omwille van de dramatische wolkenveld
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtTwee HDR,s naar eigen smaak..Je houd er van of niet..
Nu ja, moet kunnen hé en ieder zijn eigen goesting, ik ben zo al geen liefhebber van natuur/landschap in z/w tenzij in uitzonderlijke gevallen.
Maar deze ik kleur vind ik bijna goed gedaan. De hemel is toch iets te zwaar uitgevallen.
Wat ook mooi kan zijn in HDR is TE veel verscherpen zodat je een soort ruis krijgt.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtDat zeg ik ook altijd en ik hou daar wel van hoor, maar HDR in z/w?
Nu ja, moet kunnen hé en ieder zijn eigen goesting, ik ben zo al geen liefhebber van natuur/landschap in z/w tenzij in uitzonderlijke gevallen.
Maar deze ik kleur vind ik bijna goed gedaan. De hemel is toch iets te zwaar uitgevallen.
Wat ook mooi kan zijn in HDR is TE veel verscherpen zodat je een soort ruis krijgt.
Grtz, RF
sluit ik aan
grtjs,
jean
Comment
-
Fan van je kleurenversie! En het groen komt in jouw hdr zeer mooi uit. Heb al willen opmerken dat omzetting van bomen, struiken, gras naar hdr ook niet altijd goed meevalt. Maar hier dus ferm geslaagd.
De z/w versie schroeft de high-dynamic-range van je kleurenversie heel wat terug. Maar de wolkenmassa komt inderdaad lekker dreigend over.
Comment
-
Idereen bedankt voor de reacties..De reden waarom ik deze in het zwartwit heb geplaatst is om zoals mijn voorganger het al zei het dramatische van de wolken te benadrukken.
De tonemapping in beide foto,s verschillen van elkaar.Ik heb niet gewoon de ene HDR omgezet naar zwart/wit.Ze komen zo uit Photomatics en in Photoshop medium ruis (Noice Ninja) verwijderd en wat opgelicht..De fotos zijn ook uit de hand gemaakt met de Body rustend tegen een paal.
Ik denk als ik alleen de kleuren versie gepost had dat ik minder positieve reacties zou krijgen omdat ik deze keer echt wel laten zien heb dat dit DHR bewerkingen zijn..Normaal gebruik ik steeds HDR voor mijn fotos wat de meeste niet zullen zien of zelfs opmerken.
De balken boven en onder heb ik expres zo gedaan omdat ik dat het mooiste vond.
Je vind het mooi of niet...Pro,s en contra,s..Zo zal het altijd blijven op BD..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtIdereen bedankt voor de reacties..De reden waarom ik deze in het zwartwit heb geplaatst is om zoals mijn voorganger het al zei het dramatische van de wolken te benadrukken.
De tonemapping in beide foto,s verschillen van elkaar.Ik heb niet gewoon de ene HDR omgezet naar zwart/wit.Ze komen zo uit Photomatics en in Photoshop medium ruis (Noice Ninja) verwijderd en wat opgelicht..De fotos zijn ook uit de hand gemaakt met de Body rustend tegen een paal.
Ik denk als ik alleen de kleuren versie gepost had dat ik minder positieve reacties zou krijgen omdat ik deze keer echt wel laten zien heb dat dit DHR bewerkingen zijn..Normaal gebruik ik steeds HDR voor mijn fotos wat de meeste niet zullen zien of zelfs opmerken.
De balken boven en onder heb ik expres zo gedaan omdat ik dat het mooiste vond.
Je vind het mooi of niet...Pro,s en contra,s..Zo zal het altijd blijven op BD..
Een persoonlijke ingeving: zou je durven rode/paarse tinten gebruiken in je wolkendek op de z/w versie?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtZo is het maar! Ik vind het very nice!
Een persoonlijke ingeving: zou je durven rode/paarse tinten gebruiken in je wolkendek op de z/w versie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk berichtIk ga hier toch ook voor de kleuren versie, knap gedaan
Maar voor een hdr zie ik nog wel veel donkere partijen in de foto , dus is het dynamisch bereik hier toch nog niet zo hoog.
Denk dat deze genomen is uit de toren ,
mvg xiebu"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk berichtIk volg , de b&w versie zowieso niet , is een landschap he
Maar voor een hdr zie ik nog wel veel donkere partijen in de foto , dus is het dynamisch bereik hier toch nog niet zo hoog.
Denk dat deze genomen is uit de toren ,
mvg xiebu
Zwart wit kan ook in landschappen Dominiqeu kijk maar naar vorige post van me..
Comment
Comment