Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergangetjes..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zonsondergangetjes..

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
    De onderste helft van elke foto is naar mijn mening te donker, naar het zwarte toe. IK heb hier op BD al foto's gezien in HDR techniek waar in zulke situaties de contrasten beter in de hand worden gehouden (maar dan ook hierin niet overdrijven hé).
    Waar je in de onderste helft dan gaat naar kijken zijn de waterplassen bijvoorbeeld, die in foto 2 nogal weinig zichtbaar zijn. Anderzijds zijn het de silhouetten die af kunnen steken tegen de, wel mooie lucht, maar enkel in foto 3 zijn wat bomen zichtbaar en dan staan ze nog tegen de linkerrand.
    De zon heb je wel mooi in beeld kunnen brengen (vooral bij 2) en heb je flares kunnen vermijden (maar ja zo sterk zal de zon nu ook wel niet meer geweest zijn denk ik).
    THX! hier kan ik wat mee!

Comment

Ik zie (bijna) geen details in de donkere gedeelten, en zo gaat de ethische waarde van de opnamen verloren.
      Jochenvde Photography
      Flickr

Comment

Ik volg mijn twee voorgangers hier.
        De lucht staat er heel mooi op en ook de zon heb je prima vastgelegd met die stervorming
        De onderste helft van de foto vind ik echter te vlak, te zwart. Ik mis telkens "iets" dat mijn aandacht kan vasthouden ...

Comment

ik moet hier ook eerder kritisch zijn : te donker, enkel de zon is maar van de voorgrond is weinig merkbaar
          De eerste is nog de mooiste door de reflectie in het water.
          ook eens wat stofvlekjes wegwerken
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

THX allemaal! persoonlijk vind ik de eerste ook de betere van de 3..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              THX allemaal! persoonlijk vind ik de eerste ook de betere van de 3..
              Ik volg je volkomen...
              Twee en drie zijn naar mijn aanvoelen in de vlakverdeling niet echt sterk te noemen en kijken niet echt "lekker"
              Eén daarentegen is (nogmaals naar mijn aanvoelen) veel evenwichtiger en de horizonlijn is veel gedetailleerder en mooier afgelijnd. Het donkere gedeelte (dat wat mij betreft echt wel zo donker mag blijven) is netjes doorsneden door het spiegelende water. Op dit vlak kon de verdeling donkerte/spiegeling IMHO nog iets sterker...
              Maar beeld één is ongetwijfeld ook mijn favoriet
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Je eerste
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Working...
                X