Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
een mooie Rob, heb je er ook van even later?
grt,bouk.
Ja, van iets later.. maar dan zijn er wat wolken naar links uit beeld (weg- overgewaaid) er zit dan wat minder spanning in de lucht... was juist zo blij dat er eindelijk eens wat wolken waren met zonsondergang...
Oorspronkelijk geplaatst door PixelpainterBekijk bericht
Een heel mooie lucht hier. Maar ik heb de indruk dat ie een beetje scheef staat.
Goed gezien....
Ik had al verwacht dat iemand dat zou waarnemen.. eigenlijk is het niet echt een horizon die je op zee ziet, want vanuit het midden naar de linkerkant loopt het schuin naar voren en vanuit het midden naar rechts loopt het een klein stukje recht en dan loopt het ook schuin weg, zo loopt het daar nou eenmaal, dus het is idd volkomen logisch dat het wat vreemd oogt....
Bij ons loopt eigenlijk nergens de horizon echt recht vandaar dat ik een waterpasje heb gekocht voor op mijn hot shoe dan ben ik van die ellende af.
hey Rob, scheef staat hij zeker niet, trek de brug balken maar eens tegen de rand van je PC kan door de golven komen
prachtig plaatje,en volg JLM hierin volledig
Zon wat uitgebrand, beetje jammer. Ik vind de compo ook niet zo lekker. Ik had het overloopje liever ofwal meer links, ofwel symmetrisch gezien. De wolken zijn mooi.
komt het ook niet door de gebruikte lens Rob?
grt,bouk.
Ik heb de foto genomen iets voor de Stichtse brug (bij de stichtse weg, zie het bebosde stukje in het water op de kaart) en kijk in de richting van het Gooi meer/Almere haven/Huizen... Kaart ..... Je ziet dan in die kijkrichting links de huizen van het dorpje Huizen liggen en rechts in de verte Almere haven er zijn ook nog hoogteverschillen vanwege de Gooimeer dijk.. Ik denk eerder dat je je moet afvragen of je geen nieuwe lens nodig hebt als je een rechte horizon op je foto zou zien..
Maar, even helemaal los van bovenstaand verhaal sluit ik niet uit dat er zelfs bij een rechte horizon wel een kleine groothoekvertekening zou kunnen zijn, dus daar heb je gelijk in, alleen valt deze groothoekvertekening op de foto in het niet bij bovengenoemde omgevingsfactoren. Ik gebruik overigens de Canon 17-40mm F4..
ja ik ook, daarom vroeg ik het ook.
moet nl vaak, de horizon in PS links en rechts iets naar beneden trekken vanwegen de holling die vaak optreedt bij de 17-40mmL.
grt,bouk.
Comment