Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boerderij Benoit + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boerderij Benoit

Dit kan ik wel smaken!! Mooie!

Grtz,Fabienne
    Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Comment

drie opnames waar ik van hou, met voorkeur voor 3, 1, 2, knap gedaan

gr Luc
      http://luc-danneels.be/

Comment

Hetgeen wat me het meest stoort, is dat de koeien roze zijn in opname één. Op mijn scherm toch.
        Voor de rest moet ik me helaas achter Dyafani scharen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Hetgeen wat me het meest stoort, is dat de koeien roze zijn in opname één. Op mijn scherm toch.
          Voor de rest moet ik me helaas achter Dyafani scharen.
          je weet,ieder heeft zijn eigen mening en ik respecteer ieder commentaar
          maar roze koeien zie ik niet

grtjs,

jeannot

Comment

je weet,ieder heeft zijn eigen mening en ik respecteer ieder commentaar
            maar roze koeien zie ik niet
            Geen roze koeien? Dan zal het toch aan mijn scherm liggen.

Dank u Phororhacos voor de interessante uitleg.
            Waarbij ik nog graag hetvolgende wil toevoegen:

jij spreekt van versnippering en van een trend die neigt tot overdaad.
            ik zou die versnippering eerder als individualisme benoemen. Met dien verstande dat het slechts schijn-individualisme is. Want de hegemonie van de multinationals holt dat individualisme behoorlijk uit. Zij bepalen de stijl van al die gecocacoloniseerde individualisten
            Ik zou dan tegenover die mainstream het academische veld plaatsen. (Als men op BD hierover begint, zijn de verwijten van elitarisme nooit veraf.)
            Maar het is nu eenmaal zo dat academische middens op cultureel gebied meer diepgang vertonen dan de mainstream middens en daardoor trendsettend zijn.
            Nu wordt in die middens net dat oversatureren als kitch, als onecht beschouwd en er is ook wat de fotografie betreft een duidelijke trend naar authenticiteit.
            Concreet, wat landschappen betreft: minimaal gebruik maken van effecten (zoals hdr) en steeds de effecten ten dienste van de foto, en niet de foto ten dienste van de effecten (zoals we op BD dikwijls zien).
            Concreet, wat portretten betreft: minimale of geen make-up, recht en eerlijk in de camera kijken (geen valse glimlach, geen poses), alsof er zich geen camera tussen model en fotograaf bevindt. Slechts op die manier kan de kijker in de ziel van de geportreteerde zien.
            Wat fotografie in het algemeen betreft: niet op zoek gaan naar de schoonheid (en hier komt mijn aversie tegen zonsondergangen weer op de proppen), maar naar de authenticiteit. een hoop rotte tomaten zal eerder een interessante foto opleveren dan een zonsondergang.
            Samengevat, wat cultuuruitingen (en dus fotografie) betreft is er niet zozeer versnippering tussen individuen, maar een kloof tussen de mainstream en het academische veld.
            Oversaturatie is bijna de norm geworden. In academische middens zien we net het tegenovergestelde: authenticiteit. (de curryworsten enerzijds, Klara anderzijds, vond ik mooie associaties)
            Mijn conclusie: om goede fotografie, met diepgang, te brengen op BD en elders, zou het goed zijn om naar authenticiteit te streven, naar naturel landschappen en portretten.
            Ik maak me geen illusies dat ik niet meer dan een roepende in de woestijn ben, maar soms is het goed om hier een gelijkgezinde te treffen, zodat men z'n ei eens kwijt kan.
            Het grote publiek houdt nu eenmaal niet van Klara. En dan maak ik de cirkel rond met de opmerking van Dyafani:
            Echter, dergelijke beelden worden hier zelden op applaus onthaald daar ze dat "WAAUUW" effect ontberen.

Ik hoop dat ik mijn visie een beetje duidelijk verwoord heb voor mijn mede-forumgebruikers.

Comment

Qua compositie 3x niks maar de luchten zijn prachtig.Die scherpte en kleuren vind ik knap.Ik zie wel dat er in foto 1 links op de heuvel aardig wat (weg) gekloond is
              Teveel koeien, Jeannot?

Comment

Damn, je hebt het weer eens klaargespeeld. Ik ga voor de eerste, heeft het meest dynamiek. Maar je hebt ze alledrie weeral prachtig bewerkt, echte gno stijl Je tweede vind ik de minste, de bomen komen wat donker uit en ik zie er wat halo rond.
                Jochenvde Photography
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                  Damn, je hebt het weer eens klaargespeeld. Ik ga voor de eerste, heeft het meest dynamiek. Maar je hebt ze alledrie weeral prachtig bewerkt, echte gno stijl Je tweede vind ik de minste, de bomen komen wat donker uit en ik zie er wat halo rond.
                  Voila se , dat is nu juist wat ik wou zeggen en is het niet zo dat in de landschapsfotografie meestal filters en grijsverlopen gebruikt worden om de kleuren extra te intensiveren ? tis toch juist daar waar men de kleuren extra laat opvallen omdat het landschappen zijn ?
                  Dus waarom mag gNo dit dan niet evenaren in ps ? en zoals eerder gezegd , denk
                  niet dat iedereen dezelfde smaak heeft he , anders was de wereld maar eentonig....
                  Dus bij deze , ik vind dat de kleuren mogen en het is een tweestrijd zoals altijd , de ene is er voor en de andere tegen.
                  En vind je het niet mooi , gewoon doorklikken en naar de volgende foto kijken is de boodschap

mvg xiebu
                  "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                  *BD1033BE*

Comment

verleidelijk die knopkes precies

ik had me iets meer ingehouden, maar dat ben ik dan hé
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                      Qua compositie 3x niks maar de luchten zijn prachtig.Die scherpte en kleuren vind ik knap.Ik zie wel dat er in foto 1 links op de heuvel aardig wat (weg) gekloond is
                      Teveel koeien, Jeannot?
                      niks weg gekloond michael,

en een niet bewerkte van hier in den tuin

ik zou liegen,heb hem even naar jpeg moeten zetten ,zo dat is al een bewerking sorry hé
                      kijk, ik zeg nogmaals ik waardeer ieders mening,en zoals xiebu aanhaalt niet iedereen kan en moet dit smaken,maar als er dan een post is zoals "vinne de andere kant" niks aan gedaan,dan zie je deze mannen geen reactie komen geven ?
                      er kan wat ruis inzitten,maar die heb ik bewust erin gelaten

grtjs,

jeannot

Comment

Re: Boerderij Benoit + update

De derde doet mij direct aan Leo denken Knap gedaan
                        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                        www.cromagnonman.be

Comment

Ik weet dat je dit kan hebben, dus : ook voor mij ga je hier een stap te ver...
                          En... 't is niet voor 't een of 't ander, maar hier zijn de koeien ook 'roze'
                          Neen, ik weet dat je je van bovenstaande commentaar toch niets aantrekt - en je hebt gelijk. Door je eigenzinnige "post-processing" heb je al mooie platen gemaakt !
                          Maar deze ? Neen, niet voor Kariboe
                          Greetz, Kariboe

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Misschien toch het moment om een aantal dingen in een juist daglicht ( sic!) te stellen.
                          Als je landschapsfotografie van de voorbije eeuwen aanschouwt ( dat waren de schilders!),dan zie je nooit natuurgetrouwe landschappen.Je kunt vanop 50m afstand zien in welke periode iets gemaakt is.
                          In een bepaald opzicht kun je zelfs stellen dat een landschap of wat dan ook natuurgetrouw weergeven voor meerdere personen,onmogelijk is.Een landschap door mijn ogen bekeken,gaat er op zijn minst op subtiele wijze anders uitzien,bekeken door iemands andere ogen.Maar er is meer:landschappen hebben een symboolfunctie in ons onderbewustzijn en kunnen op die manier gevoelens uitdrukken.Zo belangrijk is dat voor ons,dat we in onze huidige tijd bijvoorbeeld een apart forumonderdeel "landschappen" hebben.
                          De mens leeft graag in een mythisch landschap,daarom dat we godsdiensten hebben.De manier waarop we lanschappen hebben afgebeeld,vroeger in de schilderkunst,maar ook recenter in de vroege dagen van de fotografie,laat zien wat voor gevoelens en gedachten door de samenleving gingen,destijds.
                          't Is duidelijk dat we vandaag de dag met andere dingen bezig zijn dan in de middeleeuwen.Eén belangrijk verschil is alvast dat er nu meer versnippering is onder de mensen.Een redelijk algemene trend echter,is (te) sterk satureren.Heeft te maken met relatieve welstand,met oversterke smaken in ons voedsel,met onbeheerstheid,hedonisme,vergroving van gevoelens en kitsch,met onvoldoende perceptie en kader van de wereld waarin we leven.Zeer tijdelijk.Het is niet omdat je jezelf dit realiseert,dat je smaak dienaangaande verandert,( gesatureerd = curryworst,Kill Bill,jawel nog andere associaties zijn ook mogelijk,daarom zijn we kinderen van onze tijd.En ook is het zo,dat de geoefende Ps gebruiker,die zijn tools beheerst,in feite in zijn hoogstpersoonlijke kaarten laat kijken door de bewerking(en) die hij/zij op de foto heeft losgelaten.
                          In dit geval:netjes voor de grens van Kitsch gestopt,ik ruik nogal een hoog Rock'nRollgehalte denk ik,goe bezig misschien af en toe een beetje dimmen.Dat is dan mijn persoonlijke smaak,maar:het idee een landschap op subtiele wijze natuurgetrouw weergeven is dus evengoed een interpretatie,evengoed als een ander,niet meer of minder,zij het dat die meer richting Klara gaat.
                          Tot zover,beste mensen,mijn hoogstpersoonlijke visie op het maken van "belekes".
                          Walter
                          Een op zijn minst zeer interessant exposé Walter.
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                            De derde doet mij direct aan Leo denken Knap gedaan
                            [QUOTE=Kariboe;2296622]Ik weet dat je dit kan hebben, dus : ook voor mij ga je hier een stap te ver...
                            En... 't is niet voor 't een of 't ander, maar hier zijn de koeien ook 'roze'
                            Neen, ik weet dat je je van bovenstaande commentaar toch niets aantrekt - en je hebt gelijk. Door je eigenzinnige "post-processing" heb je al mooie platen gemaakt !
                            Maar deze ? Neen, niet voor Kariboe
                            Greetz, Kariboe

dit is verdoken reclame heb daar zwaar aan verdiend

Comment

Hey, Jeannot! Je hebt je draai gevonden, he?

Persoonlijk vind ik deze bewerkingen er net over. Voor mij staan de saturatie-schuivers er net te veel open.

Ik vind het wel prachtig dat sommigen hier over een gNo-stijl beginnen te praten. Dat zal je ego wel strelen, he?

Maar voor mij toch een herhaling van m'n reaktie die ik eerder bij uw bewerkingen van dat natuurdomein (naam ontsnapt me nu even) gegeven heb: het is een truukje waarvan dat je nu al bewezen hebt dat je het beheerst, maar er mee opletten dat het niet begint te vervelen. Voorzichtjes zou ik durven zeggen dat dit het geval begint te worden. Want neem de kleurenpracht (beetje te overdadig) weg, en je houdt uiteindelijk saaie foto's over zonder enige spanning.

Maar: dit is een geheel eigen mening!!! Dus, mede-forum-confraters: het is niet nodig mij aan te vallen, ik kan er heeeeel goed inkomen dat vele mensen dit prachtige werken gaan vinden, wat ze uiteindelijk ergens ook zijn, maar door de foto's van Jeannot te volgen, kom ik, voor mezelf, tot deze conclusie. Ik stel me gewoon voor dat Jeannot's foto's in een expositie-ruimte staan... dan zou ik bij de 20ste foto er eigenlijk al genoeg gezien hebben.

Maar beoordelend op deze topic alleen zijn het mooie bewerkingen, doch ietske te overdadig dus.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                                Hey, Jeannot! Je hebt je draai gevonden, he?

Persoonlijk vind ik deze bewerkingen er net over. Voor mij staan de saturatie-schuivers er net te veel open.

Ik vind het wel prachtig dat sommigen hier over een gNo-stijl beginnen te praten. Dat zal je ego wel strelen, he?

Maar voor mij toch een herhaling van m'n reaktie die ik eerder bij uw bewerkingen van dat natuurdomein (naam ontsnapt me nu even) gegeven heb: het is een truukje waarvan dat je nu al bewezen hebt dat je het beheerst, maar er mee opletten dat het niet begint te vervelen. Voorzichtjes zou ik durven zeggen dat dit het geval begint te worden. Want neem de kleurenpracht (beetje te overdadig) weg, en je houdt uiteindelijk saaie foto's over zonder enige spanning.

Maar: dit is een geheel eigen mening!!! Dus, mede-forum-confraters: het is niet nodig mij aan te vallen, ik kan er heeeeel goed inkomen dat vele mensen dit prachtige werken gaan vinden, wat ze uiteindelijk ergens ook zijn, maar door de foto's van Jeannot te volgen, kom ik, voor mezelf, tot deze conclusie. Ik stel me gewoon voor dat Jeannot's foto's in een expositie-ruimte staan... dan zou ik bij de 20ste foto er eigenlijk al genoeg gezien hebben.

Maar beoordelend op deze topic alleen zijn het mooie bewerkingen, doch ietske te overdadig dus.
                                weet je, je hebt volkomen gelijk,en de naam die u ontglipt was waarschijnlijk het vinne,nu wat die schuivertjes betreft:daar ben ik niet aan geweest,en dat is nu het grappige dat iedereen over die schuivers bezig is
                                er bestaat nog zoiets als presets & action,moet je helemaal niks voor doen, en dit is mms een goede raad voor Micro om deze eens op zijn foto's van Berlijn los te laten,komen ze niet zo polaroid over

grtjs,

jeannot

Comment

Working...
                                X