Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zeer mooi alweer ...40 sec.?? gebruik je de ingebouwde lichtmeter Peter of een externe ( als ik het zo mag noemen )....ik kan met mijn 450d max.30 sec.belichten....of gebruikt je bulb samen met je uurwerk.....eeuuu..zo'n beetje 'a peu près'....zoals ik het soms doe
Eerst op 30 sec proberen......indien toch nog onderbelicht een poging of twee met bulb. Op mijn 5D staat een secondenteller in het kleine lcd. A peu près is er zeer dikwijls bij Geen aparte lichtmeter.....ik reis altijd met een minimum aan overtolligheden in mijn tas.
Helemaal perfect
Lijkt mij lastig om met zo'n lange sluitertijd toch nog
scherp te blijven[wegzakken statief,trillingen,wind]
gr.ron.
Bedankt voor je reactie.
De statiefpoten zakken inderdaad steeds een stukje het zand in. Dikwijls is het voldoende om de poten even aan te drukken een tijdje te wachten totdat de weerstand van het zand net iets groter is geworden dan het gewicht van je combinatie. De wind is inderdaad een probleem...die avond was er gelukkig aflandige wind....dan is het genoeg om met je lichaam voor het statief te gaan staan en de wind te blokkeren. Als de wind echter vanaf de zee komt blijf ik een stuk verder van het water. De zoute spray die van de golftoppen blaast maakt het al onmogelijk om je objectief proper te houden tijdens een opname....laat staan een erg lange opname.
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment