Drie keer dezelfde foto maar anders gepresenteerd, vind ik toch knap hoor.
De eerste vind ik de knapste omdat je hier de bomen en onmiddellijke omgevind van de molen ziet.
De tweede is ook niet mis want hier is meer detail van de molen te zien.
De derde is wat mij betreft niet evenwichtig genoeg, maar dat is HDR.
Je ziet het graag of je ziet het niet graag, zoveel mensen zoveel smaken.
Het groen vooraan is te helder en zou donkerder veel beter staan.
Nu lijkt het ook of dat de wieken het donker grijze uit de lucht "draaien".
Probeer de lucht egaler te krijgen en volgens mijn bescheiden mening zal de HDR al een stuk beter zijn.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Laat je niet ontmoedigen door de kritiek op de derde. Dit plaatje verdient echt een betere bewerking, en dan zal je alleen complimentjes krijgen.
Bij de tweede is er helemaal geen doortekening meer te zien, wat voor mij een groot minpunt is. Bij de eerste zit die nog net goed op de molen, maar niet meer op de bomen. Hier stoort mij dat niet zo omdat het onderwerp (molen) ok is.
Laat je niet ontmoedigen door de kritiek op de derde. Dit plaatje verdient echt een betere bewerking, en dan zal je alleen complimentjes krijgen.
Bij de tweede is er helemaal geen doortekening meer te zien, wat voor mij een groot minpunt is. Bij de eerste zit die nog net goed op de molen, maar niet meer op de bomen. Hier stoort mij dat niet zo omdat het onderwerp (molen) ok is.
Ik vind als het de bedoeling is een silhouet te maken de figuren wel geen doortekening moeten hebben , ik heb hier al een hoffoto gezien die dat ook niet had , dat maakt de foto natuurlijk nog niet tot een hoffoto
Comment