Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het werd voor mij tijd om ook eens iets anders te proberen dan Urbex. Daarom heb ik afgelopen weekend een dagje in Zuid-Limburg doorgebracht om me eens te richten op landschapfotografie. Een keer iets anders
Normaal gezien hou ik niet van z/w landschap maar de eerste vind ik gewoonweg SUPER
Tweede en derde zijn geheel in uw stijl maar voor mij iets te donker, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Normaal gezien hou ik niet van z/w landschap maar de eerste vind ik gewoonweg SUPER
Tweede en derde zijn geheel in uw stijl maar voor mij iets te donker, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Grtz, RF
Leuk om te horen dat de eerste z/w plaat dan toch bij je in de smaak is gevallen. Hoe komt dit?
Bedankt!
Leuk om te horen dat de eerste z/w plaat dan toch bij je in de smaak is gevallen. Hoe komt dit?
Bedankt!
Omdat ik het een heel originele foto vind, iemand wandelend aan (op) de horizon
En natuurlijk vallen die evenwijdige lijnen bijzonder in het oog, om niet te spreken van de dramatische lucht en het hoge contrast. Voor mij is dit een heeeel mooie foto, af tot en met (Zal niet dikwijls voorkomen dat ik een natuurlandschap in Z/W mooi vind)
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ook verliefd op die eerste, ééntje om héél groot aan de muur te hangen!
De andere twee hebben een heel eigen stijl, met dat duistere-sombere. Bij het kapelletje vind ik het perfect passen, bij de koeien niet zo...
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Goeie keuze voor zwart/wit in je eerste, zo komt de compositie tot zijn recht.
Heb je bij de twee andere de wolken gedesatureerd? Ze komen me wat vreemd over.
Omdat ik het een heel originele foto vind, iemand wandelend aan (op) de horizon
En natuurlijk vallen die evenwijdige lijnen bijzonder in het oog, om niet te spreken van de dramatische lucht en het hoge contrast. Voor mij is dit een heeeel mooie foto, af tot en met (Zal niet dikwijls voorkomen dat ik een natuurlandschap in Z/W mooi vind)
Goeie keuze voor zwart/wit in je eerste, zo komt de compositie tot zijn recht.
Heb je bij de twee andere de wolken gedesatureerd? Ze komen me wat vreemd over.
Groeten
De anderen heb ik inderdaad de saturatie iets van teruggenomen om de dramatiek ietwat te versterken. Ook heeft het weer hierin geholpen. Het weer sloeg om en het licht was echt prachtig.
Het idee van de eerste is goed, mooie compositie maar eigenlijk had hij helemaal symetrisch moeten zijn denk ik. Van de lucht ben ik niet zo kapot, een beetje te.
#2 is erg mooi, sober maar mooi.
#3 Heeft er wel veel weiland onderaan hangen, te veel naar mijn smaak.
Het idee van de eerste is goed, mooie compositie maar eigenlijk had hij helemaal symetrisch moeten zijn denk ik. Van de lucht ben ik niet zo kapot, een beetje te.
#2 is erg mooi, sober maar mooi.
#3 Heeft er wel veel weiland onderaan hangen, te veel naar mijn smaak.
Klopt inderdaad. Ik heb een tijdje moeten wachten tot de wandelaar eindelijk bovenaan de top van de heuvel was gearriveerd. Misschien teveel op de bovenkant van de foto gelet, waardoor hij onder niet helemaal goed is uitgekomen, helaas Bedankt!
Comment