Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dank voor de reacties. Ben intussen nog allerlei truuks aan het leren van BD-ers die hun geheimen willen delen!
Volgens mij is het grootste geheim, 'doe er niet teveel aan' als je tenminste een foto over wilt houden. Als je er een plaatje[1] van wilt maken kan je je volledig uitleven.
Beetje contrast/curves en unsharp mask is in de meeste gevallen al voldoende. Soms een beetje saturatie maar ik merk dat dat snel teveel wordt.
[1] Een plaatje[2][3] is een in elkaar geknutselde bewerking met een foto als uitgangspunt.
[2] Volgens mijn definitie althans ...
[3] Je hebt ook nog een plaatje van een foto en daar zijn we naar op zoek.
Comment