Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bomen
Collapse
X
-
-
Re: Bomen
wat voor bewerking heb je hier op los gelaten Koen.
kan de weerspiegeling niet goed plaatsten en het verschil in de groene bladeren van de boom op de voorgrond.
het gras lijkt ook wel met en penseel aangebracht.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Hey Koen,
Ik zie dat je een eigen stijl hebt van fotograferen.
Je houdt blijkbaar van contrastrijke foto's, daar is niks mis mee.
Deze vind ik bijlange niet slecht hoor, maar toch zou ik het loof van de bomen ietsje oplichten.
Links bovenaan is het net te donker. Hoop dat je mijn zienswijze kunt aanvaarden.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Ik aanvaard alle raad ,en ook kritiek ,en je kan wel gelijk hebben , maar hier speelde ik beetje met het contrast van de achterliggende lucht en de donkere partijen van de bomen je moet er ook rekening mee houden als je de foto verlicht dat de lichte partijen nog lichter worden
heb hem toch geprobeerd plaatselijk te verlichten
Last edited by koen1950; 17 mei 2009, 10:15.
Comment
-
Voilà se, dit is precies wat ik bedoelde Koen
Een zeer goede plugin om plaatselijk contrast EN kleur te bewerken is Viveza van NIK software.
Grtz, RF
Edit: Deze is bewerkt met Viveza, hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik deze post?
Last edited by Red Falcon; 18 mei 2009, 15:36.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtVoilà se, dit is precies wat ik bedoelde Koen
Een zeer goede plugin om plaatselijk contrast EN kleur te bewerken is Viveza van NIK software.
Grtz, RF
Edit: Deze is bewerkt met Viveza, hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik deze post?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk berichtDe bewerking geeft geen meerwaarde. Je moet je histogram toch wat beter in de gaten houden, er zijn teveel donkere partijen.
Ik vind dat mijn bewerking juist wel een meerwaarde heeft en zeker om in deze stijl te blijven.
Grtz, RF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtJochen, heeft niks met histogram te maken, het is koentje's stijl van fotograferen.
Ik vind dat mijn bewerking juist wel een meerwaarde heeft en zeker om in deze stijl te blijven.
Grtz, RFJochenvde Photography
Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk berichtIk respecteer je mening, maar de bewerking kan ik niet zo smaken. En ik blijf het geheel wat te donker vinden. Maar da's natuurlijk mijn mening, ik ben ervan overtuigd dat er velen zijn die dit wel mooi vinden. Jouw bewerking vind ik iets beter dan het origineel.
Je houdt van een soort fotografie of je houdt er helemaal niet van, zo is dat.
Ik ben daarin nogal ruimdenkend.
Grtz, RF
Comment
Comment