Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnig landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zonnig landschap

Als er geen photoshop aan te pas gekomen is, waarom staat er dan een halo rond de "zon" terwijl dat bij het "origineel" niet te zien is. ??
    Verder een mooie foto daar wil ik niets aan afdoen.

groetjes,

Comment

Mooi zomers plaatje en leuke discussie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
        Wacht even, nu snap ik het niet meer. Jeannot geeft een link naar de originele foto die niet geshopt is. Op die foto is de zon zichtbaar en heeft daar dus gestaan. Voor mij is daarmee de kous af .... maar nu vraagt mijn dochter aan mij hoe kan het dan dat er schaduwen te zien zijn van bomen (buiten beeld) die zich dus rechts van de zon bevinden maar wel een schaduw IN beeld geven. Is er iemand die dat aan mijn dochter (en dus ook aan mij) uit kan leggen?
        Ja , ik kan dit uitleggen , omdat er naast de dikke boom vooraan , nog andere bomen stonden en dat is de schaduw die je ziet , deze foto is bewust genomen om de andere bomen niet in beeld te krijgen , spijtig v/d schaduws , maar blijft een mooi shot.
        hopelijk kan dit jullie verder helpen ....

mvg xiebu
        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
        *BD1033BE*

Comment

ik vind dit toch wel een superplaat hoor met of zonder ps

Comment

Wat een plaatje weer gNo.
            Ik ga dadelijk mijn botten aandoen om daar gaan te wandelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
              Ja , ik kan dit uitleggen , omdat er naast de dikke boom vooraan , nog andere bomen stonden en dat is de schaduw die je ziet , deze foto is bewust genomen om de andere bomen niet in beeld te krijgen , spijtig v/d schaduws , maar blijft een mooi shot.
              hopelijk kan dit jullie verder helpen ....

mvg xiebu
              Zal allemaal wel, maar hoe je het ook wendt of keert , die zon klopt niet tov de schaduwpartijen. Zon is hoe dan ook geshopt, ook al beweerd TS het tegendeel.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Zal allemaal wel, maar hoe je het ook wendt of keert , die zon klopt niet tov de schaduwpartijen. Zon is hoe dan ook geshopt, ook al beweerd TS het tegendeel.
                tja daniels , zo is het nu eenmaal , keer het hoe ge het wilt , als ze het zeggen en de fotos hebben ervan , welk bewijs is dan de doorslag , kunnen anders csi eens bellen om dit verder te onderzoeken

mvg xiebu
                "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                *BD1033BE*

Comment

tja daniels , zo is het nu eenmaal , keer het hoe ge het wilt , als ze het zeggen en de fotos hebben ervan , welk bewijs is dan de doorslag , kunnen anders csi eens bellen om dit verder te onderzoeken

mvg xiebu
                  Ik twijfel niet aan de eerlijkheid van gNo en de uitleg van jou maar ook na jouw uit uitleg snap ik het nog steeds niet helemaal. Ik laat het erbij, bedankt voor de poging om mij iets bij te brengen. Het blijft een leuke foto die kennelijk gevoelsmatig niet helemaal klopt bij sommige mensen.
                  Ik ben er klaar mee.

Comment

Veel uitleg is ook niet nodig.

Gewoon de zonnestand bekijken en de schaduwen van de bomen.

Logisch denken blijkt ook niet altijd even simpel...
                    Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
                    Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
                    Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht

Tja, dat heb ik natuurlijk gedaan, maar dan komt er nooit een schaduw verder in beeld dan de zon t.o.v. het standpunt van de camera. Met andere woorden als de zon in beeld is moet volgens mij het voorwerp in beeld zijn indien de schaduw daarvan ook in beeld is. Maar voor jou is het kennelijk heel logisch, dan moet het voor jou heel eenvoudig zijn om het mij uit te leggen. Zou je een poging willen wagen?
                      Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                        Tja, dat heb ik natuurlijk gedaan, maar dan komt er nooit een schaduw verder in beeld dan de zon t.o.v. het standpunt van de camera. Met andere woorden als de zon in beeld is moet volgens mij het voorwerp in beeld zijn indien de schaduw daarvan ook in beeld is. Maar voor jou is het kennelijk heel logisch, dan moet het voor jou heel eenvoudig zijn om het mij uit te leggen. Zou je een poging willen wagen?
                        zou het kunnen dat waar de foto "rechts" ophoud,een boom staat?en dat van deze mms de schaduw kan komen
                        maar ik zal hem door ps halen,is het zo opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht

Ik trek niet graag iemands foto in twijfel maar nog minder m'n eigen beoordelingsvermogen.
                          Daarom: De zon is er ingeshopt. En zelfs tweemaal op een andere plaats als je de eerste foto met het later gepost 'origineel' vergelijkt.

groetjes,

Comment

mvg xiebu
                            Het is dan maar goed dat foto's niet gemanipuleerd kunnen worden
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Prachtig foto !
                              Geslaagd evenwicht in combinatie groen/blauw, wat niet altijd eenvoudig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                                zou het kunnen dat waar de foto "rechts" ophoud,een boom staat?en dat van deze mms de schaduw kan komen
                                Daar zou best een boom kunnen staan, zelfs een heel bos, maar die kan volgens mij nooit een schaduw IN beeld geven aangezien de zon wel in beeld is, de schaduw ook maar de boom zelf niet. Hoe kan een zonnewijzer anders uberhaubt werken .... Licht gaat niet 'het hoekje om'.

maar ik zal hem door ps halen,is het zo opgelost
                                Daar is het nu te laat voor.

Tja, ik nam op school ook nooit zomaar genoegen als ik het niet snapte en dat leidde wel eens tot irritaties bij sommige leraren, anderen wisten dat wel weer te waarderen.
                                Ik ben er klaar mee.

Comment

Working...
                                X