Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenden en Eitjes ^^

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eenden en Eitjes ^^

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Waarom doe je dat niet dan? En laat gewoon de natuur zijn gang doen.
    Ik sta ook graag smorgens op om naar het Broek te gaan maar daar staat een broedsluitingsdatum op en niet voor niets dacht ik..Tot mei kan je niet op beschermde plaatsen komen.
    Is bij wet verboden om broedplaatsen te verstoren.
    Dit voorbeeld komt uit het wets artikel.

    De Vogelrichtlijn is uitgebracht in 1979. Ze beoogt de bescherming van vogels op het grondgebied van de Europese Unie. Ze beschermt met name vogels die zeldzaam zijn, die met uitsterven bedreigd worden, die heel gevoelig zijn voor veranderingen in hun leefgebied of die een heel specifiek leefgebied hebben. Op basis van deze EU-richtlijn zijn in alle lidstaten speciale beschermingszones voor vogels (SBZ-V) afgebakend. Bij elke SBZ-V hoort een lijst met te beschermen vogelsoorten, de zogenaamde Bijlage 1. Niet alleen de vogels zelf, maar ook hun eieren, hun voeder-, nest- en pleisterplaatsen moeten worden beschermd.

    Ik hoop dat het duidlelijk is nu? Maar dat kon je natuurlijk niet weten...Of wel?
    zeer goe gesproken pascal
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #17
      Re: Eenden en Eitjes ^^

      Ik ga akkoord dat het niet mag; MAAR: waar ik die foto genomen is was helemaal geen sprake van een beschermd natuurgebied of dergelijke! Ik ging helemaal niet met de bedoeling om een aan nestfotografie te doen maar kwam dit toevallig tegen. Ik besef ook wel dat een mod dat niet kan weten en daarom de regels volgt, das maar normaal ook.

      Verder wens ik ook liever niet bestempeld te worden als "iemand die denkt dat de wereld van hem is" Dat zijn nu eens tegenargumenten uit pure zwakte naar mijn mening! (Dus mijn beste dorpsgenoot Ticor, gelieve iets assertiever uit de hoek te komen, niemand hoeft zulke verwijten te pikken, ze vertellen zelfs meer over u dan over de bekritiseerde. )

      Bedankt voor de reacties op de eerste foto btw. (dat was in eerste instantie de bedoeling van deze post)
      http://jellevd.carbonmade.com

      Comment


      • #18
        Re: Eenden en Eitjes ^^

        Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
        MAAR: waar ik die foto genomen is was helemaal geen sprake van een beschermd natuurgebied of dergelijke! Ik ging helemaal niet met de bedoeling om een aan nestfotografie te doen maar kwam dit toevallig tegen.
        Nog een even wat extra uitleg om er dan ook een context aan te geven hoe ver dit kan gaan.
        Want ik ben inmiddels wel overtuigd dat je hier zeker geen opzet pleegt of zo.
        Eerder dat je het gewoon even niet helemaal goed begrijpt in welke context je dat moet zien en ervaren.

        1 ergens in een groen stukje;
        Als je op enig onverhoeds moment ergens een nest van broedende vogel zoals gedefinieerd in de Europese verordeningen nadert, Ook al is nergens op een kaart of middels borden aangeduid dat het een beschermd gebied is, en dan ga je voetstoots vanuit dat er sprake is van noodzakelijke bescherming en moet je jezelf terugtrekken uit de onmiddelijke nabijheid van die plek uit respect voor onze schaars wordende natuur.

        2 in een urban gebied;
        Wanneer ik mijn dak van mijn huis wens te repareren vanwege een lekkage, en er nestelen mussen onder de pannen, èn het is het mussen broedseizoen ( vanaf begin april tot en met einde september !! ) dan heb ik in Nederland gewoon vet pech en mag ik er NIETS aan doen.!!!!!!!!!!!!!!!
        Wordt ik getrappeerd dan hangt barbertje voor een hele vette.
        Zo strikt is de uitvoering van die Europese Vogelrichtlijn en wetgevoerde regelgeving hier in Nederland. En dat zal in België echt niet veel anders zijn.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #19
          Re: Eenden en Eitjes ^^

          Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
          Dus mijn beste dorpsgenoot Ticor, gelieve iets assertiever uit de hoek te komen, niemand hoeft zulke verwijten te pikken, ze vertellen zelfs meer over u dan over de bekritiseerde.
          man toch ...

          er zijn een aantal wetten die gelden hieromtrent. zoek even op "nestfotografie" hier op BD, en je vindt het wel.
          bv op je eigen "bewoond erf" mag het wel, maar 't zal je maar gebeuren dat er een kerkuil in je schuurtje broedt.

          anderzijds is er ook de gedragscode van het BVNF die ik je ten stelligste aanraad te lezen!
          òf natuurfotografie interesseert je niet, en dan neem je deze foto's gewoon niet, òf het interesseert je wel, en dan zou ik me informeren.

          mm
          Last edited by mm; 23 april 2009, 14:35.
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #20
            Re: Eenden en Eitjes ^^

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            man toch ...

            er zijn een aantal wetten die gelden hieromtrent. zoek even op "nestfotografie" hier op BD, en je vindt het wel.
            bv op je eigen "bewoond erf" mag het wel, maar 't zal je maar gebeuren dat er een kerkuil in je schuurtje broedt.

            anderzijds is er ook de gedragscode van het BVNF die ik je ten stelligste aanraad te lezen!
            òf natuurfotografie interesseert je niet, en dan neem je deze foto's gewoon niet, òf het interesseert je wel, en dan zou ik me informeren.

            mm
            Even ter aanvulling

            Voor een groot deel van hun wakkere tijd zijn dieren op zoek naar voedsel. Ook zonder tussenkomst van de mens worden ze hierbij wel eens verstoord zonder dat ze daar merkbaar schade van ondervinden. Dit kan uiteraard veranderen wanneer die storing te lang duurt of voortdurend wordt herhaald.
            Wanneer dieren echter verzwakt zijn, voedsel moeilijk te vinden is, of ze ook nog jongen en eventueel hun partner moeten voeden, kan zelfs een éénmalige verstoring fataal zijn. Daarom wordt het fotograferen van voedsel aandragende dieren afgeraden, tenzij dit vanuit een met de nodige omzichtigheid geplaatste schuilhut gebeurt.
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment


            • #21
              Re: Eenden en Eitjes ^^

              Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
              Verder wens ik ook liever niet bestempeld te worden als "iemand die denkt dat de wereld van hem is" Dat zijn nu eens tegenargumenten uit pure zwakte naar mijn mening! (Dus mijn beste dorpsgenoot Ticor, gelieve iets assertiever uit de hoek te komen, niemand hoeft zulke verwijten te pikken, ze vertellen zelfs meer over u dan over de bekritiseerde. )
              Zei de man die met deze uitspraak komt:
              Oorspronkelijk geplaatst door Jelle vd Bekijk bericht
              Dude, hoe bekrompen kunt ge zijn.... Dr is zoveel verboden! We leven gvd in een vrij land!


              De natuur staat al onder zware druk. Het zou fijn zijn als mensen er wat meer respect voor zouden hebben.
              Als je een wet overtreedt uit onwetendheid, dan kan ik dat nog een beetje begrijpen, maar als je er dan op aangesproken wordt en een uitspraak doet, zoals hierboven aangehaald, dan krullen mijn tenen.
              Zeker als je de foto 'bij wijze van statement" (in mijn ogen pure provocatie) terugplaatst.
              Last edited by Ticor; 23 april 2009, 17:34.
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Eenden en Eitjes ^^

                Even ook ter aanvulling..
                Ik heb in mijnen HOF nen conifeer staan die ik wil afdoen..Da mag ja maar niet voor eind juli..
                Dus je zeiet dat er wel degelijk wetten zijn die voor heel vlaanderen wettelijk zijn.
                Europees vastgesteld.
                Dus die pietekes zullen van mij na Juli naar de Beuk of de Eik in mijne hof moeten verhuizen.Maar ik respecteer hun woongebeid.

                Om over je foto te spreken zal ik kort zijn.
                Het is een mooie silhouet en hij heeft zeker iets.Maar of hij SC waardig is? Smaken verschillen nu eenmaal.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #23
                  Re: Eenden en Eitjes ^^

                  Mag ik jullie vriendelijk verzoeken om het terug over de foto te hebben.
                  Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is.

                  Hans[Mod]
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eenden en Eitjes ^^

                    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Mag ik jullie vriendelijk verzoeken om het terug over de foto te hebben.
                    Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is.

                    Hans[Mod]

                    Om over je foto te spreken zal ik kort zijn.
                    Het is een mooie silhouet en hij heeft zeker iets.Maar of hij SC waardig is? Smaken verschillen nu eenmaal.
                    Was toch duidelijk het MOD...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment

                    Working...
                    X