Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
...was mijn eerste reactie tot ik zopas de full size zag staan...
Eigenlijk is dit een technische foto maar hij blinkt......
'k Ga zwijgen want al wat een mens hier probeert aan toe te voegen doet afbreuk aan zijn kwaliteiten en uitstraling.
'k Zou hier eigenlijk alle beschikbare Smileys moeten neerpoten om een klein idee te geven van wat ik hier bij voel. Maar dat mag niet van het reglement.
Sorry dat ik me even laat gaan... , maar dat mag wél van het reglement .
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Deze foto is een collage van 14 kleine foto's. De camera heeft "slechts" 640x480 pixels. De sensor is maar 5x3,5mm groot. Hang je zo een camera met een kleine sensor (je kan spreken van een cropfactor +/- 5) aan een telelens (f=920mm refractor) dan heb je al snel een close-up van de maan.
Verder is de DMK21 een soort van industriële CCD videocamera. Eigenlijk heb ik dus 14 filmpjes gemaakt, telkens van 500 frames (foto's) van 1/60s. Die werden daarna gestacked. Samen met de hoge crop-factor vormt dit nu de sterkte van het systeem. Je bent heel dicht bij de maan en door het stacken wordt de lucht-turbulentie weggewerkt. Alle trillende beelden worden bij elkaar opgeteld en door verschillende logaritmes berekent software een soort van gemiddeld beeld maar met behoud of versterking van details (wavelets-techniek). Zo krijg je 14 mini-detailplaatjes.
De beweging van de maan heb ik gevolgd met een montering. Telkens heb ik gezorgd voor een bepaalde overlap van de 640x480 frames en die later in Photoshop aan elkaar gezet tot één grote foto.
Dat is in grote lijnen wat er is gedaan om deze foto te maken.
De eer is aan U mijn beste..Met alle respect. Ik hoop deze deze avond te zien in de HOF..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Bij een volgende gelegenheid ga ik proberen om enkele close-ups te maken van een paar leuke kratertjes (ergens nog een soort van extender er tussenin) en als de resultaten goed zijn dan zien jullie nog wel eens een post verschijnen.
akkerdjzie zeg, da's de beste maanfoto die ik hier al gezien heb denk ik.
wat een details.... zonet zei ik nog, moet ik ook eens proberen, maar nu ik deze zie, ga ik passen denk ik .
Ik haal mischien wel oude koeien uit de gracht met hierop te reageren, maar ik vind het adembenemend mooi... Heb echt minutenlang naar de grote versie liggen kijken...
Prachtwerk!
Groetjes
CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1
Ik haal mischien wel oude koeien uit de gracht met hierop te reageren, maar ik vind het adembenemend mooi... Heb echt minutenlang naar de grote versie liggen kijken...
Prachtwerk!
Goed uit de gracht gehaald,khad deze nog niet gezien, wat een maantje zeg
Comment