Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Eigenlijk waren de wolken mijn hoofdonderwerp. De schuur ben ik een keer onderweg tegengekomen, en het beeld vormde zich al in mijn hoofd hoe ik het wou hebben. Ik heb dus eigenlijk een paar weken gewacht tot de wolken zich aandienden voor het totaalplaatje. Het was opzet om extra veel lucht in beeld te brengen om het landschap te benadrukken.
:30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:
Eigenlijk waren de wolken mijn hoofdonderwerp. De schuur ben ik een keer onderweg tegengekomen, en het beeld vormde zich al in mijn hoofd hoe ik het wou hebben. Ik heb dus eigenlijk een paar weken gewacht tot de wolken zich aandienden voor het totaalplaatje. Het was opzet om extra veel lucht in beeld te brengen om het landschap te benadrukken.
ga met je mee hoor, maar dat gat in de wolken rechtsboven vind ik toch storen.
grt,bouk.
vreemd dat er ruis zit in het "blauw" van de lucht, nabewerking of ? ...
Mijn ervaring is dat het blauwe kleurkanaal nogal ruisgevoelig is.
En in het geval van "donkerblauw" komt die ruis erg hevig aan het oppervlak als je een zwart-wit omzetting doet op het rode kleurkanaal.
Ik heb bij deze omzetting het blauwkanaal redelijk weggedrukt om meer contrast te krijgen met de witte wolken. Wat ook aardig bijdraagd aan de hoeveelheid ruis: Ik heb vóór de omzetting een HDR-bewerking uitgevoerd, met name om wat meer detail in de voorgrond te krijgen.
:30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:
Comment