Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canal du Centre
Collapse
X
-
-
Re: Canal du Centre
Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk berichtIk vind het toch een rare compositie, ik weet niet waar ik moet naar kijken.
groeten
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Ik kan mis zijn maar ik denk dat de fotograaf hier het historisch centrumkanaal (rechts in beeld) en het nieuwe kanaal (links) in één foto heeft gevangen,
en dan is dit absoluut geen rare compositie en past de scheepslift van Strépy-Thieu (dat is geen stuw, Bouk) zeker wel in het plaatje.
In dit opzicht vind ik deze foto dan ook zeer geslaagd.
Op het historisch centrumkanaal liggen trouwens vier prachtige oude hydraulische scheepsliften,
die door de UNESCO als werelderfgoed op de monumentenlijst werden geplaatst.
Meer info is te vinden op deze website.
Comment
-
-
idd goede foto om oud en nieuw te combineren
off topic:
oorspronkelijk door; dg
Ik kan mis zijn maar ik denk dat de fotograaf hier het historisch centrumkanaal (rechts in beeld) en het nieuwe kanaal (links) in één foto heeft gevangen,
en dan is dit absoluut geen rare compositie en past de scheepslift van Strépy-Thieu (dat is geen stuw, Bouk) zeker wel in het plaatje.
In dit opzicht vind ik deze foto dan ook zeer geslaagd.
Op het historisch centrumkanaal liggen trouwens vier prachtige oude hydraulische scheepsliften,
die door de UNESCO als werelderfgoed op de monumentenlijst werden geplaatst.
Meer info is te vinden op deze website.nikon stuff
Comment
-
Ik vraag me af of de boodschap misschien duidelijker had overgekomen indien het weggetje en/of de bomenrij helemaal vertikaal en in het midden zouden geplaatst worden.
Comment
-
@ Lieven De Vlaminck: Kan de scheepslift dan nog wel in beeld?
@ David_ve: Er is geen weg die daar langs alle bezienswaardigheden loopt.
Na wat research op Google Earth en met wat GPS-coördinaten in de hand heb ik vorig jaar een daguitstapje gedaan naar de vier oude scheepsliften,
het hellend vlak van Ronquières en de scheepslift van Strépy-Thieu. Het ligt allemaal niet ver van mekaar.
Comment
-
Comment