Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

National Geographic - Maart 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: National Geographic - Maart 2009

    Ver boven alles uit zowel de bomen als de foto

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #32
      Re: National Geographic - Maart 2009

      Dit is.........waanzinnig mooi

      Comment


      • #33
        Re: National Geographic - Maart 2009

        Een dikke proficiat met je unieke foto!
        Het moet grandioos zijn om dit mee te maken en op foto vast te leggen .

        Comment


        • #34
          Re: National Geographic - Maart 2009

          Een hele mooie.

          Een klein vraagje, is er speciale reden waarom je deze met statief genomen hebt? De sluitertijd was toch redelijk kort.
          I put the sexy in dyslexia

          Comment


          • #35
            Re: National Geographic - Maart 2009

            Lokatie en tijdstip maken deze foto tot wat hij is. Indien je in een landschapsfoto voor de kijker niet alledaagse dingen plaatst zoals de baobab bomen en de gammele kar die nu eens door een buffel ipv een paard getrokken wordt....dan ben bijna zeker dat je foto interessanter wordt voor diegenen die hem bekijken. Voeg daar nog een sausje van prachtig zacht licht bij en je hebt een topplaat. Als fotograaf moet je het allemaal in het fotokader kunnen persen op het juiste moment....en je moet het ook kunnen zien. Echt een mooi staaltje fotografie.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #36
              Re: National Geographic - Maart 2009

              Zalig!

              Comment


              • #37
                Re: National Geographic - Maart 2009

                Mooi mooi mooi
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #38
                  Re: National Geographic - Maart 2009

                  Over die omvallende bomen heb ik m'n twijfels, maar qua sfeer kan deze tellen .

                  groeten
                  Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: National Geographic - Maart 2009

                    Dank voor alle leuke reacties!

                    Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
                    Een klein vraagje, is er speciale reden waarom je deze met statief genomen hebt? De sluitertijd was toch redelijk kort.
                    Ik gebruik ook altijd heel bewust een statief om zo nauwkeurig mogelijk mijn compositie te bepalen. Met een statief werk je langzamer en daarmee veel bewuster. In dit specifieke geval was het voor mij belangrijk om exact op dit punt te staan, omdat ik vanaf hier de meeste separatie tussen de bomen in de achtergrond had. Een stapje naar links of naar rechts levert meteen een andere foto op. Bovendien kon ik op deze manier mijn statief gewoon laten staan en hoefde ik alleen te wachten totdat er iemand voorbij kwam. Met mijn draadontspanner nam ik dan een aantal foto's, die door gebruik van statief allemaal precies hetzelfde waren, en waar alleen de positie van de persoon verschilde.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment


                    • #40
                      Re: National Geographic - Maart 2009

                      Bakken vol sfeer hier hoor, fantastische plaat.
                      felicitaties zijn aan de orde hoor.
                      Op naar de derde publicatie!
                      Last edited by kristofpattyn; 26 februari 2009, 11:07.
                      Website http://www.kristofpattyn.be

                      a lotta canonstuff

                      Comment


                      • #41
                        Re: National Geographic - Maart 2009

                        En zo leren we ook nog bij. Bedankt om dit alles met ons te delen.
                        "de bomen die omgekeerd, met hun wortels in de lucht staan"

                        Comment


                        • #42
                          Re: National Geographic - Maart 2009

                          briliant!

                          Comment


                          • #43
                            Re: National Geographic - Maart 2009

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                            Ik heb in het verleden een aantal vervelende gevallen van beeldroof meegemaakt, waarna ik heb besloten mijn beelden voortaan bewust klein te houden. Het is mijn werk, dus dan ga je net iets voorzichtiger met dat soort dingen om.

                            Overigens kun je op de internationale National Geographic site bij de Wallpapers veel grotere versies zien. Die vind ik zelf niet zo mooi omdat er door overdadige compressie nogal wat van de kwaliteit verloren is gegaan, maar qua formaat zijn ze een stuk indrukwekkender.
                            Ja, dat klein fotooke hier doet je foto echt geen recht. Je moet het inderdaad groot bekijken om de sfeer te kunnen laten inwerken, dan is het echt indrukwekkend.
                            Heb je er soms ook zonder de grote vertekening?

                            Comment


                            • #44
                              Re: National Geographic - Maart 2009

                              Ik heb net vandaag het maart nummer in de bus gekregen, en dan ga je meteen vergelijken natuurlijk.

                              en

                              - De afgedrukte foto is zo te zien iets krapper uitgesneden.
                              - De kleuren zijn ietsje anders. (Maar mijn beeldscherm is ook niet gecalibreerd)

                              Comment


                              • #45
                                Re: National Geographic - Maart 2009

                                Nu pas gezien. Prachtfoto. Landschapsfoto zoals ik ze graag zie.

                                En blijkbaar op een populaire plaats genomen: http://www.juzaphoto.com/eng/galleri...car.htm#010371


                                Groeten,
                                Geert

                                Comment

                                Working...
                                X