Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het aanschijn van de maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het aanschijn van de maan

idd een zalig HOF plaatje
    nikon stuff

Comment

Mooi prentje maar volgens mij is dit Photoshop. Ik geloof niet dat je tegelijkertijd met een objectief de maan zo groot, en de gebouwen kan scherp hebben.
      Verexcuseer mij als ik me vergis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Mooi prentje maar volgens mij is dit Photoshop. Ik geloof niet dat je tegelijkertijd met een objectief de maan zo groot, en de gebouwen kan scherp hebben.
        Verexcuseer mij als ik me vergis.
        Dacht dit dus ook, al eens geprobeerd
        Schiet me niet dood als ik er naast zit
        Flickr

Comment

Silhouetten zijn dikwijls saai... maar deze...!!! Waw .
          Of het effect nu geshopt of telelens is: het resultaat is top.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Ik zie hier heel heel erg veel foto's van de maan voorbij komen, allemaal technisch heel erg goed en vol met details, kraters, mares, bergruggen en soms zelfs zoveel detail dat die Amerikaanse vlag te zien is.
            Maar dit is eindelijk een foto van de maan die echt mooi is. Als deze niet in de HOF komt eet ik mijn schoen op.
            Ik volg

gr noellie

Comment

Schitterende foto met een mooi silhouette van die gebouwen, maar die gedetailleerde maan maakt deze foto wel echt af! Knap gezien en prachtig vastgelegd!

Groetjes,
              Ann

Comment

Zeer mooi, photoshop of niet, eentje voor tegen de muur te hangen
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

Comment

Zulke reacties doen wel deugd moe'k zeggen
                  Voor alle duidelijkheid. Dit is een combinatie van 2 foto's. Op het moment dat ik het silhouet getrokken heb (locatie Orchha Indië) was er geen maan in de geburen. 't Was eigenlijk bij zonsondergang. Maar in RAW kan je achteraf makkelijk de witbalans aanpassen en met het maantje erbij was de klok gelijk verzet

grtjs
                  Linda
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Ik zie hier heel heel erg veel foto's van de maan voorbij komen, allemaal technisch heel erg goed en vol met details, kraters, mares, bergruggen en soms zelfs zoveel detail dat die Amerikaanse vlag te zien is.
                    Maar dit is eindelijk een foto van de maan die echt mooi is. Als deze niet in de HOF komt eet ik mijn schoen op.
                    Moet ik een potje met zout&peper opsturen of verkies je liever wat ketchup ?

Mooie weergaven van de maan zo achter die tempels.
                    Is eens wat anders dan alleen maar de maan op zich. Mooi gedaan
                    BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      Zulke reacties doen wel deugd moe'k zeggen
                      Voor alle duidelijkheid. Dit is een combinatie van 2 foto's. Op het moment dat ik het silhouet getrokken heb (locatie Orchha Indië) was er geen maan in de geburen. 't Was eigenlijk bij zonsondergang. Maar in RAW kan je achteraf makkelijk de witbalans aanpassen en met het maantje erbij was de klok gelijk verzet

grtjs
                      Linda
                      Hmm
                      Dat is dan weer jammer.
                      Van de andere kant, het heeft wel een mooie afbeelding opgeleverd.

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                      Moet ik een potje met zout&peper opsturen of verkies je liever wat ketchup ?

Mooie weergaven van de maan zo achter die tempels.
                      Is eens wat anders dan alleen maar de maan op zich. Mooi gedaan
                      Dat wordt inderdaad flink kauwen. Ik gooi het ding wel in de frituur.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

Comment

Dat wordt inderdaad flink kauwen. Ik gooi het ding wel in de frituur.
                        En we willen daar wel beelden van hebben ....

Smakelijk.

Over de foto: Mooie foto, jammer van het fotojok werk zonder daar een melding van te maken, maar daar ben je niet de enige in.
                        Last edited by Willem.; 10 februari 2009, 18:42.
                        Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                          jammer van het fotojok werk zonder daar een melding van te maken
                          Hoezo, ik heb niks gejokt...ik heb toch nergens beweerd dat de foto zo uit de camera gerold is. Integendeel, ik heb verteld hoe hij tot stand gekomen is. Trouwens, wat is er mis met Photoshop ? Aan de meeste foto's die hier op BD passeren komt photoshop te pas, al was het maar wat schuiven met levels, contrast, scherpte,...RAWconversie op zich is al manipulatie en wat denk je dan van HDR ? Dat is ook samenvoegen van verschillende foto's, toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                            Om het even waar ie staat, 't is prachtig !!
                            Yep super plaat
                            pitteljon.be
                            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                              Hoezo, ik heb niks gejokt...ik heb toch nergens beweerd dat de foto zo uit de camera gerold is. Integendeel, ik heb verteld hoe hij tot stand gekomen is. Trouwens, wat is er mis met Photoshop ? Aan de meeste foto's die hier op BD passeren komt photoshop te pas, al was het maar wat schuiven met levels, contrast, scherpte,...RAWconversie op zich is al manipulatie en wat denk je dan van HDR ? Dat is ook samenvoegen van verschillende foto's, toch ?
                              Een discussie waar altijd voor- en tegenstanders van zullen zijn, en zie dit a.u.b. niet als een persoonlijke aanval want daar heb ik geen zin in.

Mijn persoonlijke mening is dat wat zichtbaar is op een foto ook daadwerkelijk aanwezig moest zijn op het moment dat de foto gemaakt werd. Indien het overduidelijk Photoshop werk is, zoals een olifant die over de maan loopt, is dit voor mij niet van toepassing. Maar een foto met de bedoeling mensen te misleiden is niet *mijn* feestje. Er word vol lof gesproken over je foto en laat iedereen in de waan dat dit in *een* opname gemaakt is (zonder dat overigens uit te spreken), althans dat de situatie was zoals op de foto. Pas na de opmerking van Control-Z kom je zelf met de mededeling dat het een combo is van 2 foto's.

Met Photoshoppen is niks mis, zeker niet voor het verscherpen/kleur/contrast e.d. ook met het wegpoetsen van wat oneffenheden is helemaal niks mis en gewoon noodzakelijk. Ook met een aantal foto's over elkaar heen om luchten op te halen of donkere partijen op te lichten is niks mis mee, maar b.v. wolken die er niet zijn erin plakken is gewoon niet mijn ding.

Nogmaals, je heb een prachtige foto en proficiat met je HOF.
                              Ik ben er klaar mee.

Comment

een foto met de bedoeling mensen te misleiden .
                                Als je het altijd eerlijk verklapt vind ik dit echt geen misleiden

Nogmaals, je heb een prachtige foto en proficiat met je HOF.
                                Oeps...hier niemand misleiden hé Willem, want ik sta helemaal niet in den HOF

Comment

Working...
                                X