Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijs- en ijskoud...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ijs- en ijskoud...

Verzorgde plaat met heel veel aandacht voor compositie en sfeer
    mvg,
    Ludo V.

Comment

@ jackske : de vuilbak staat tussen de 2 banken in :-)

het is gewoon een mooi winterlandschap , die doet terugdenken aan deze mooie tijd
      www.pbase.com/dewildean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Ik zou er graag in willen dwalen, in die mooie foto van jou. Maar ik vrees dat ik - met gesloten ogen het landschap opsnuivend - ... over die vuilbak zou struikelen.
        Haha Jos ! Geloof het of niet, maar ik heb getwijfeld om die weg te halen... Voor de grote print doe ik het misschien wel

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        De bomenrij rechts achteraan heeft een ietwat donkere halo om zich heen,een effect dat ook nog even verder gaat links van de grote boom.Allicht veroorzaakt door selectief ophalen/verdonkeren van bepaalde gedeelten?Op een print vanf A3 gaat dit storend worden.
        Je hebt gelijk, het was mij nog niet opgevallen en ik ben het gaan nakijken. Het komt echter niet door een PS-bewerking achteraf, maar het is de wegtrekkende mist in de verte. Ik zal moeten nakijken of het op de grote print (want die komt er) stoort of niet. Dank voor de kritiek, dit helpt !!!

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Heel mooi winterbeeld.
        Knap belicht en mooi, verzorgde compo!

Zie ik daar een stofvlekje helemaal links ter hoogte van de meest linkse boom.
        Ook dit had ik niet gezien (opmerkzame toeschouwers hier!). Het is een beetje vreemd. Ik heb het niet altijd. Het lijkt me geen stofje op de sensor, want het verandert niet bij andere diafragma's. En ik heb het ook niet altijd... Om in de gaten te houden...

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Verzorgde foto met veel inhoud om net wat langer te bekijken.
        Waar is deze foto gemaakt ?.....lijkt wel een mooie lokatie.
        Rupselkopke, dit is op enkele km van mijn huis. Het aan een oever van "de Bergelenput" in Gullegem, een oude zandwinningput waarrond men een 'natuurgebiedje' laat groeien...
        Ik woon in het "natuurarme" Zuid-West-Vlaanderen en ik ben stikjaloers op fotografen die bv. in het Meetjesland of het prachtige Limburg wonen...

@ iedereen : bedankt voor de fijne replys, ook voor de opbouwende kritiek. Daar kan ik wat mee
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Mooie foto, geen kritiek, gewoon mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Je hebt gelijk, het was mij nog niet opgevallen en ik ben het gaan nakijken. Het komt echter niet door een PS-bewerking achteraf, maar het is de wegtrekkende mist in de verte. Ik zal moeten nakijken of het op de grote print (want die komt er) stoort of niet. Dank voor de kritiek, dit helpt !!!

Greetz, Kariboe

Denk bij nader inzien dat ik ongelijk heb,kijk dit is jouw foto extreem gecontrasteerd,als thumbnail:

De donkere lijn volgt de boomtoppen en LIJKT op een donkere halo.Links het "Ticor"vlekje.Het is mijn ervaring dat zulke tonale overgangen,als ze veroorzaakt zijn door bewerking,op prints soms bebandeerd doorkomen.Indien niet door bewerking veroorzaakt,zal je er waarschijnlijk weinig last van hebben.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Denk bij nader inzien dat ik ongelijk heb,kijk dit is jouw foto extreem gecontrasteerd,als thumbnail:

Hee, ik heb er nooit aan gedacht om die techniek toe te passen om onvolkomenheden in effen kleuren of in zachte verlopen op te sporen. Het ligt voor de hand, maar je moet er natuurlijk aan denken
              Bedankt voor de tip !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Zeer mooi en rustig winterbeeld.
                Hier werd even over nagedacht, prachtige compo en beeldopbouw.

Koen, goed bezig in de 'Vlaanders' !

mvg,

Roland

Comment

Verzorgde compo, heerlijke kleuren.

Comment

Working...
                  X