Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Net zoals bij je zwart/witte is ook deze veel te donker...
De hooglichten (witten) en hoge middentonen (lichtgrijzen) zijn gewoon niet vertegenwoordigd. Dat is des te jammer, want het leuke aan dit beeld is de dramatische lucht...
Kijk naar het histogram : je gebruikt bijna 40% van de toonschaal niet
Gewoon wat aandacht besteden aan de toonwaarde van je beelden en in dit geval de hooglichten en hoge middentonen wat ophelderen, betekenen een wereld van verschil.
Ik deed het eventjes op een deeltje van het beeld om het verschil te tonen.
De opheldering werd eigenlijk niet helemaal doorgedreven, om de zwaarmoedige sfeer te behouden. Maar kijk vooral naar de wolkenpartijen...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
De hooglichten (witten) en hoge middentonen (lichtgrijzen) zijn gewoon niet vertegenwoordigd. Dat is des te jammer, want het leuke aan dit beeld is de dramatische lucht...
Gewoon wat aandacht besteden aan de toonwaarde van je beelden en in dit geval de hooglichten en hoge middentonen wat ophelderen, betekenen een wereld van verschil.
De opheldering werd eigenlijk niet helemaal doorgedreven, om de zwaarmoedige sfeer te behouden. Maar kijk vooral naar de wolkenpartijen...
Het kan perfect mogelijk zijn er op het ogenblik van de opname geen
hoogwaarden aanwezig waren. Een correcte belichting wordt hierbij wel
verondersteld. Een histogram hoeft niet altijd gecorrigeerd te worden.
Indien Duindistel een correcte belichtingsmeting heeft toegepast en hij wenst
een realistisch beeld dan is het originele beeld hoogstwaarschijnlijk een
goede momentopname.
Dit gezegd zijnde vind ik het origineel exemplaar een mooi beeld met een
aardige compo en dito kleuren.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Schitterende foto van die jeugdherberg-kasteel...haha. Dat is wel een zeer mooie jeugdherberg. Knappe compositie met mooie belichting, mooie contrasten en knappe details! Knap werk!
Greetz, Kariboe
Jamaar nu is het een frisse postkaart geworden,terwijl een meerderheid van mensen,mezelf incluis,toch echt voor dat Harry Potter sfeertje te vinden was.
Comment