Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wit en blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wit en blauw

    De eerste spreekt me 't meeste aan van deze mooie reeks
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

    Comment


    • #17
      Re: wit en blauw

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      het wit is dus inderdaad wat grauwer geworden
      grtz
      maar niet zo grauw, schoonspikke. hier heeft je lichtmeter van je camera je in de luren gelegd.
      laat dit een les zijn: bij sneeuwlandschap: minstens één stop overbelichten.
      de lichtmeter van je camera wil het wit namelijk vertalen in 18% grijs, en hier is hem dat ook heel goed gelukt.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #18
        Re: wit en blauw

        derde vind ik de beste als je idd die vlekjes verwijderd. mooie reeks trouwens hoor... Jammer genoeg valt hier geen sneeuw Tjah, de warme kust/polders hé

        De tweede vind ik ook wat aan de grijze kant, een gemiste kans, want er zat meer potentieel in de foto.

        De eerste vind ik sterk door de breking van het monotone blauw-wit mbv dat bootje. Toch vind ik de derde wat meer hebben...
        3-1-2
        Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

        Comment


        • #19
          Re: wit en blauw

          mooie platen

          Comment


          • #20
            Re: wit en blauw

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            spijtig genoeg krijgt de sneeuw nadat hij enkele dagen gelegen heeft een grauwe kleur, o.a. te wijten aan de "smeerlapperij" in de lucht, ja ook aan het schulensmeer, het wit is dus inderdaad wat grauwer geworden
            grtz
            neem nou je laatste opname:
            op het vlakke de sneeuw grauw, maar rechts op de opname wel wit, doordat het daar op loopt.
            duidelijk een belichtingprobleem(Zon sneeuw) en niet de vervuiling!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: wit en blauw

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              neem nou je laatste opname:
              op het vlakke de sneeuw grauw, maar rechts op de opname wel wit, doordat het daar op loopt.
              duidelijk een belichtingprobleem(Zon sneeuw) en niet de vervuiling!
              grt,bouk.
              ja bouk ik begrijp er niets meer van , bij mijn weten kan de sneeuw aan de ene kant niet witter zijn dan aan de andere behalve natuurlijk als zoals in dit geval de zon linkst staat en dus rechts verlicht.... maar je hebt wel een punt betreffende de kleur, maar dat neemt niet weg dat sneeuw door vervuiling inderdaad grauwer wordt en dat zie ik met mijn ogen...
              grtz
              nikon coolpix s9100

              Comment

              Working...
              X