Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Louise (Canadese Rockies) in de winter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lake Louise (Canadese Rockies) in de winter

Heel erg mooi landschap. Op de foto zou ik enkel opmerken dat het wateroppervlak niet volledig effen is en ik denk dat het nog beter zou zijn als dat wel zo was geweest (langere sluitertijd ofzo?!).

Dit is het soort foto's dat me zin geeft om er zelf eens in Canada op uit te trekken ondanks de (wellicht) extreem lage temperaturen.
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
      bevalt 't leven in Canada jou erg ?
      hoe lang woon je daar nu al ?

groetjes,

Jimmy

Hey Jimmy,

Ja, het leven hier in Canada bevalt mij super en eerlijk gezegd zou ik niet meer in Belgie willen wonen. Als het moest dan zou ik dat zeker nog wel kunnen, maar als ik niet moet blijf ik lekker hier. Telkens als we op vakantie gaan naar Belgie, is het me duidelijk dat ik vlug weer naar Canada wil.

Ik vind het heerlijk om zo dichtbij een grote stad te wonen waar je zowat alles kan vinden. De winkels zijn 7 op 7 open tot 's avonds laat en sommige zelfs tot middernacht. Er zijn ook nachtwinkels (neen niet van die machines, maar echte winkels die 24 uur open zijn).

Maar hetgene wat ik het geweldigste vind is de nabijheid van de ongerepte natuur die je binnen een half uur kan bereiken en dat geeft dus een enorm aanbod aan activiteiten. Je kan hier wandelen, fietsen, bergbeklimmen, skien, zwemmen, zeilen, kayakken, mountain biken, en zoveel meer. Vancouver is geografisch dan ook wel heel mooi gelegen aan een inham van de Stille Oceaan en omringd door de bergen. De mentaliteit van de mensen is hier anders, ze zijn hier niet zo opgejaagd en maar haasten haasten. Alles gaat hier op zijn gemak zijn gangetje. Ik geniet in elk geval van mijn leventje hier in Canada, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Ik woon ondertussen al bijna 9 jaar in Vancouver, ik ben hier komen wonen op 3 april 2000 en ik voel mij hier enorm thuis!

Zo, dat was het dan want ik zie dat het nogal een lang antwoord geworden is.

Groetjes,
      Ann

Comment

Ik zie mezelf al in dat chalet al voor een knetterend haarvuur zitten na een wandeling door de natuur daar. Een foto om bij weg te dromen......
        I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

Een ander winterlandschap dan wat wij hier gewoon zijn (eens om de zoveel jaar).
          Het moet prachtig zijn om daar rond te lopen.

Knappe plaat

Comment

Ook sneeuw ja, maar daar houdt de vergelijking met onze besneeuwde taferelen van de laatste dagen dan ook mee op. Mooi, ander wit landschap.
            Je mag ook wel wat helblauw en felgroen posten hoor ; beetje contrast tussen al dat wit van de laatste dagen kunnen we wel hebben.

Marleen
            It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
            http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Alweer zo'n schitterende plaat Ann, en blijf maar mooi in Canada wonen zo dat je ons nog lang kunt laten genieten van je prachtige natuuropnamen!!

Met vriendelijke groeten,
              Chrit.
              Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Wat is het daar toch prachtig in Canada, mooi sfeerbeeld van de Rocky's
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

Comment

Erg knappe foto.Ben aan dit meer geweest tijdens een rondreis in 2001.Vertrokken in Los Angeles en via de natuurparken in de Rockies naar Canada waar we tot aan de Mount Robson zijn geweest en dan via Vancouver en de kust terug naar LA.Een hele trip!

Geloof het best dat je daar graag woont.Prachtig land!
                  Danny's Photosite

Comment

Knapp foto Maar niet eerlijk hé, wij moeten het hier doen met een plas water in 't broek

Comment

Ik zou meteen met jou willen wisselen van plaats, schitterende foto!
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Hele mooie foto die doet wegdromen...

Comment

Prachtig!
                          Groetjes Hendrika

Comment

prachtlocatie daar hoor
                            zeer mooi in beeld gebracht
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

Comment

Prachtige plaat Ann, als alles goed gaat zullen we deze plaats ook in levende lijve te zien krijgen
                              In elk geval heel erg bedankt voor de tips die ik reeds van je heb gekregen
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hallo Ann?
                                Wat een surprice om jou hier tegen te komen !
                                Ik heb mijn eerste foto op de site gezet .( Kappel in de sneeuw)
                                Ja jouw " Lake Louise " is super in beeld gebracht.PRACHTIG !
                                Groetjes vanuit Diepenbeek.( ook voor jr mama)
                                M-Claire

Comment

Working...
                                X