Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halo rond de maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Halo rond de maan

Mooi

Ik heb dat een tijdje geleden ook eens gezien... voor de eerste keer. Ik dacht dat ik teveel gedronken had Niet dus

Comment

Mooi !
      daarstraks hier een halo rond de zon.. met 2 bijzonnen ook heel mooi
      www.pbase.com/dewildean

Comment

Ik vind het knap vastgelegd, die halo. Maar dan meer als documentaire opname.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Wat dom van me. Ik wilde schrijven, "als de maan niet bedekt was". In deze foto's vind ik de maan namelijk wel bedekt.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          RESPECT! zo maar een uur in de kou gaan staan BRRRRRR!

Ik vind het mooie foto's, maar mij nu niet neerschieten... ik zou het graag eens zien zonder bomen voor de maan
          Ik was mij ook aan het bedenken wat voor effect het zou geven als de takken zwart waren.

(Moeilijke mensen die groentjes hier op het forum willen altijd iets anders.)
          Hier een versie van die halo zonder bomen

Maar dit zegt niet veel volgens mij

Daarbij zie je ook de reflectie van het maanlicht op mijn lensje die dan binnenin terugkaatst op die wide -convertor

Als je goed kijkt zie je onderaan een klein beetje naar links in die halo een paar cijfertjes weerspiegelen

Bootjes

Comment

Aaah

Merci om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen!

Comment

Leuke foto's maar niet echt SC zou ik zeggen.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                Leuke foto's maar niet echt SC zou ik zeggen.
                Daar kan mee leven

Maar verklaar u eens nader
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

Hier een versie van die halo zonder bomen

Maar dit zegt niet veel volgens mij

Daarbij zie je ook de reflectie van het maanlicht op mijn lensje die dan binnenin terugkaatst op die wide -convertor

Als je goed kijkt zie je onderaan een klein beetje naar links in die halo een paar cijfertjes weerspiegelen
                  Je hebt gelijk, deze is niet zo veelzeggend. Maar ik bedoelde eigenlijk een foto zoals een van die eerste drie, waarbij je de boom beter gepositioneerd had. Ik begrijp zo langzamerhand wel dat je weinig te kiezen had, aangezien je al aan je maximum qua groothoek zat? Tja, dan houdt het natuurlijk op.
                  Desalniettemin, het heeft ertoe geleidt dat ik een oogje op de maan houd, zeker nu deze vanavond en morgenavond vol is.
                  En wat een licht er vanaf komt, zeg. Zeker nu er veel gereflecteerd wordt door de sneeuw.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

Dat zijn wel een paar speciallekes, he! Knap gezien en mooi vastgelegd. De bomen maken er een mooi geheel van!

Groetjes,
                    Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Daar kan mee leven Maar verklaar u eens nader
                      Ik (let op: ik) heb het gevoel dat in de Showcase foto's thuishoren die uitzonderlijk zijn wat betreft compositie, kleurstelling en uitstraling. Een foto die je beetpakt, en waar je gefascineerd naar blijft kijken, niet alleen door het onderwerp, maar ook door de manier van vastleggen.

Bij deze foto's heb ik meer het documentairegevoel, zoals eerder al werd gezegd. Het onderwerp is fascinerend, maar de wijze van vastleggen is niet spectaculair. De compositie is niet uitzonderlijk, en de uitstraling van de foto als geheel ook niet.

Overigens leuk dat je het sportief opvat !

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                        Ik (let op: ik) heb het gevoel dat in de Showcase foto's thuishoren die uitzonderlijk zijn wat betreft compositie, kleurstelling en uitstraling. Een foto die je beetpakt, en waar je gefascineerd naar blijft kijken, niet alleen door het onderwerp, maar ook door de manier van vastleggen.

Bij deze foto's heb ik meer het documentairegevoel, zoals eerder al werd gezegd. Het onderwerp is fascinerend, maar de wijze van vastleggen is niet spectaculair. De compositie is niet uitzonderlijk, en de uitstraling van de foto als geheel ook niet.

Overigens leuk dat je het sportief opvat !

Spectaculair vind ik dit juist wel

Probeer maar eens iets dat 's nachts bijna 90° boven u hangt een mooie compo van te maken

Zo'n dingen hangen hier nu ook weer niet elke dag boven onze hoofd te bengelen

Om zoiets een beetje tot zijn recht te laten komen moet de lichtbron wat afgeschermd zijn.

Dus waren die bomen de enige optie

Ik heb net even het internet afgezocht naar maan-halo foto's, en eerlijk gezegd ben ik trots op mijn compo en uitstraling

Gelukkig hebben we elk onze eigen voorkeur

Als ik nog eens de kans krijg om zoiets op de plaat te zetten zal ik eens iets anders proberen

Bedankt voor uw verklaring

PS: je hebt het toch over de drie eerste foto's en niet over die vierde niet spectaculaire foto
                        Bootjes

Comment

Working...
                        X