Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Vraagje aan mensen met een gecalibreerde monitor: loopt het geel van de zon geleidelijk over in de wolken of is dit als een gele vlek en is er in de grassen vooraan veel detaillering te zien of niet? Ik heb gecalibreerd met spyder2express en zou op die manier een beetje kunnen controleren.
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter SoenensBekijk bericht
Vraagje aan mensen met een gecalibreerde monitor: loopt het geel van de zon geleidelijk over in de wolken of is dit als een gele vlek en is er in de grassen vooraan veel detaillering te zien of niet? Ik heb gecalibreerd met spyder2express en zou op die manier een beetje kunnen controleren.
Alvast bedankt
Pieter Soenens
Er is een grote, lelijke, gele vlek rond de zon. Ik zie wel nog enige doortekening in het riet. Mijn laptop is niet gekalibreerd. Ik zou nog eens moeten kijken op mijn pc (die is wel gekalibreerd), maar ik denk dat het probleem bij de foto zelf ligt. Vreemd dat niemand hierop reageert.
Zal dan normaal aan de calibratie liggen want ik zie deze vlek niet en er is niet zoveel doortekening meer. Mijn gemaakte icc profiel is nu niet ingeschakeld en ik zie die gele vlek ook wel.
Oef oef , eindelijk een afdrukcentrale gevonden waarvan ik echt heeeeeeeeel tevreden over ben en dat is Elka color, ik denk dat ze alleen gemist hebben met mijn foto's met witte rand, ik had 10 cm gevraagd en de foto zelf is waarschijnlijk wel 11,5cm breed maar goed beter te groot dan te klein he . Papier is mat van een zeer aangenaam type met fijne structuur en de kleuren en helderheden zijn gewoonweg perfect volgens dat ik ze op het scherm zie. Het enige probleem dat ik heb is dat de lippen op mijn scherm wel heel rood zijn en op de afdruk normaal maar ik kan eventueel een versie van de foto maken voor op het scherm en een versie om afdrukken van te laten maken.
Groeten en bedankt voor de vele reacties op mijn foto
Comment