Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Moeilijk te kiezen welke het mooiste is...ze hebben beiden wel iets heel moois! De eerste vind ik heel mooi door zijn iets meer natuurlijke kleuren en de tweede vind ik dan vooral mooi omdat deze iets je lichter is en je kan meer van het landschap zien. De kleuren hebben ook wel zijn charmes. Als ik echt moet kiezen dan denk ik toch dat ik voor je tweede ga! Maar beiden zijn super!
De bedoeling van deze foto was om twee verschillende sferen te crieeren door eenvoudige tonemapping te gebruiken in Lightroom. Voor de tweede foto heb ik iets donkere vignetterig met zwaar afgetekende lichte delen gekozen om de Wolken sterk te bendarukken. De accenten liggen daar op de lichten die rechts uit de wolken vloeien om zo de aandacht van de andere kleuren te trekken en zodat daar ook de mystiek van de foto ligt. De tweede donkere versie heb ik juist andersom gedaan om de enige uit het oog spingende oranje gedeelte gedeelte te benadrukken.Lichter had nog gekund maar dan was ik alles kwijt wat ik wou laten zien..
De Gele versie heb ik zo gemapped dat het inderdaad meer normaal uitzag wat de meeste onder jullie verkiezen..
Ik wou een paar effecten en die zijn voor mij geslaagd in mijn opzicht maar het is mooi dat smaken verschillen. Dat vind ik juist zo mooi aan bewerkingen dat je op verschillende manieren een foto kunt manipuleren...
Ik ben blij zovele reacties te mogen ontvangen....
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment