Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk een echte winter.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk een echte winter.

Je tweede heeft voor mij de mooiste compositie, maar ik moet mijn voorgangers volgen wat de turquoise lucht betreft.
    Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Is deze beter wat de kleur betreft??

Bedankt voor het kijken.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Op de eerste foto's heb je wat blauwzweem terwijl de bewerkte hierboven een bruinzweem heeft ...
        Volgens mij is o.a. je witbalans serieus in de fout gegaan. Zoek eens een willekeurig sneeuwlandschap op Internet en vergelijk beide foto's eens naast elkaar. Je zult zelf wel zien wat er schort.
        Wanneer je op 'landschap' fotografeert stel je het fototoestel eigenlijk in op automatische belichting. Doordat je sneeuw fotografeert kan je belichtingsmeter dit niet goed meten met overbelichte foto's als gevolg dus: manuele mode en enkele stops onderbelichten.

Wat de compo betreft: ik kan de eerste wel smaken, eenvouding en mooi.
        *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

Comment

Om de witbalans echt in de hand te houden is gebruik maken van RAW het beste. Persoonlijk gebruik ik nooit auto-levels.

2de voor mij de beste.

mvg.

Stef
          Stef,
          Canon 5D MIII met EF 17-40mm f/4 L USM - EF 24-105mm f/4 IS L USM - EF 70-200mm f/2.8 IS L USM

Comment

Working...
          X