Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevroren zon...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bevroren zon...

Gevonden, weer iets bijgeleerd vandaag. Als ie nu niet recht is ligt het aan de horizon die scheef is.
    Bedankt allemaal voor de tips.

Groetjes
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Mooie compositie (zon op de juiste plaats) en ik houd ook van die gouden kleuren. Alleen heb ik de indruk dat de horizon niet helemaal rechtstaat. Ik heb even gecheckt en volgens mij moet je ongeveer 0,42° CCW.
      kan ik ook mee leven

Comment

Heeeeel mooi.
        sfeervol met of zonder voorgrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          je moet er eens een raster op leggen in je ps, en dan in hele kleine stapjes aanpassen, net zo lang totdat het waterpas staat..je prachtplaat verdient het gewoon!
          Nergens voor nodig.
          Je pakt de liniaal in photoshop, trekt een lijn op de horizon en kiest rotate arbitrary (hopelijk schrijf ik het goed).

Alle versies staan scheef. Maar afgezien van dat, vind ik het een prachtige foto
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Nergens voor nodig.
            Je pakt de liniaal in photoshop, trekt een lijn op de horizon en kiest rotate arbitrary (hopelijk schrijf ik het goed).

Alle versies staan scheef. Maar afgezien van dat, vind ik het een prachtige foto
            Klopt, maar als er geen horizon is zoals in deze foto, waar baseer je je dan op?
            Als ik de horizon op de oever aan de overkant leg staat de "geluidsdijk" scheef en als ik de horizon op de geluidsdijk leg staat de oever scheef dus gelijk wat ik doe, er zal altijd iets scheef staan, dus laat ik het hier maar bij Nu staat hij recht volgens de kijkhut die volgens mij wel recht gebouwd is
            Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er bijna van blozen.

Groetjes
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
              Klopt, maar als er geen horizon is zoals in deze foto, waar baseer je je dan op?
              Als ik de horizon op de oever aan de overkant leg staat de "geluidsdijk" scheef en als ik de horizon op de geluidsdijk leg staat de oever scheef dus gelijk wat ik doe, er zal altijd iets scheef staan, dus laat ik het hier maar bij Nu staat hij recht volgens de kijkhut die volgens mij wel recht gebouwd is
              Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er bijna van blozen.

Groetjes
              Die derde foto had ik niet gezien. Mijn excuses. Die is wel recht. Toch zou een tikkeltje meer misschien beter zijn geweest. Dat komt omdat de foto rechts zwaarder oogt dan links. Gezichtsbedrog, dat weet ik. Maar het is het gevoel dat de foto geeft.
              Min advies. Toch niets meer aan doen, zoals je zelf al zegt. Het is goed zo.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
              X