Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Denk dat je toch de lens wat moet meedraaien dan... maar ook geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt.
Mooi hoor! Wist niet dat je dit zo goed kon waarnemen
Grtz,
Palladio
Het begint inderdaad met een goede montering die de beweging van de sterrenhemel meevolgt. In één van m'n vorige posts geef ik wat meer gedetailleerde uitleg:
Buiten het feit dat ik het een prachtige plaat vind en in het algemeen van dit soort fotografie hou ben ik ook erg benieuwd naar de technische details. Maar in ieder geval een super plaat
Het begint inderdaad met een goede montering die de beweging van de sterrenhemel meevolgt. In één van m'n vorige posts geef ik wat meer gedetailleerde uitleg: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ml#post2003223
Amai, er komt nog een pak meer bij kijken dan dat ik me voorstelde!
Interessant om eens te lezen hoe je tot deze schitterende resultaten komt!
Grtz,
Palladio
You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)
Pffft... Dit is echt een specialiteit op zich. Ik snap er behalve hier en daar een woord, geen barst van en zou ook de moed niet hebben om ervoor in de kou te staan. Maar nu snap ik dit dus : "space, the final frontier". Als je alles van fotograferen snapt en nog vanalles bijleert, dan kun je dit nog gaan doen (zal mij dus nooit gebeuren !)
Maar het resultaat is - ehm - schitterend eh ! Je tweede is nóg mooier.
Marleen
Ah. Die tweede is veel beter. Alnitak is nu mooi blauw, zoals verwacht mag worden. Als ik nu terug kijk naar de eerste foto, snap ik niet dat me dat niet opgevallen was. De algehele afwerking is ook veel mooier.
Mooi gedaan.
Comment