Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
@Basti: het pannetje zonder steel van Ursa major is links boven te zien. Voor de rest weet ik het zo direct niet. Misschien met een beetje puzzelen dat er nog wat uit te halen valt.
Haha, ik heb morgen examen aardrijkskunde, sterrenkunde zelfs, als mijn leraar aardrijkskunde hier op het forum zit, weet ik al waar ik mij aan kan verwachten
"The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman websitefotoblog
Haha, ik heb morgen examen aardrijkskunde, sterrenkunde zelfs, als mijn leraar aardrijkskunde hier op het forum zit, weet ik al waar ik mij aan kan verwachten
Succes met je examen.
Ik heb even nagekeken welke sterrenbeelden er zichtbaar zijn. Echt spectaculair is het niet te noemen omdat er in dat deel van de hemel (noorden) weinig te vinden is, maar ook vanwege mijn keuze voor het 35mm objectief, waardoor er niet zoveel lucht gevangen is. Daardoor slechts een stukje Grote Beer (of steelpannetje, of Ursa major) en een stukje Lynx. Ze zijn in de volgende foto ingetekend.
Voor meer moet je mijn sterrenfoto's maar eens doorbladeren, waar er ook met fisheye zijn gemaakt en dus meer sterrenbeelden hebben. Het blijven leuke zoekplaatjes.
Comment