Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Hier dan nog maar eentje uit Canada , white point beach , deze eens bewerkt in hdr , sommige vinden dit te andere vinden dit goed , sja , hopelijk bevalt het een beetje
mvg xiebu
"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Ik vind dit super knap! Prachtige belichting, knappe kleuren, mooie details en een mooi zicht. De HDR bewerking is fantastisch ...ik ken er jammer genoeg (nog) niks van!
Knappe foto, maar de eerste paal had ik graag meer op het snijpunt van 1/3 willen zien. Nu staat hij voor mij op een verkeerde plaats in de foto en trekt alle aandacht. De eerste paal eraf had met deze compo aan pracht van een foto geweest, kleuren, scherpte, ...
Op zich een knappe foto: goede compo in een mooie omgeving. Maar mijn standpunt is....zodra je HDR-halo's ziet, ben je te ver gegaan met de tonemaping. En dat is hier overduidelijk het geval. Verder zie ik onlogische schaduwpartijen (nog een gevolg van de extreme tonemapping) en een horizon die wat scheef staat.
Misschien kan je een 2de versie plaatsen met mildere tonemapping?
sja voor sommige goed en sommige niet , zoals ik noteerde in de titel ,
nu deze is eens echt overdreven om dit effect te hebben zoals ik het wou , dus halo's etcetera staan er speciaal op en doen hun ding hier wel , al men geposte fotos hier op bd zijn trouwens hdr waar je het nauwelijks van merkt , dus bij deze ook eens een overdreven van mij.
Toch bedankt allemaal ,
mvg xiebu
"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon
Ik heb toch geen wauw gevoel tegenover sommigen. Ik vind de HDR bewerking overdreven en daardoor ben ik nieuwschierig naar de originele opname, die volgens mij veel beter is. Da's mijn persoonlijke smaak althans.
Comment