Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor mij derde ook de beste, foto is genomen aan de ingang ( brug) van het hof van Rameyen.
Mvg, Wim.
Klopt en als ik de verhalen van mijn over grootvader mag geloven zou vroeger Rubens hier nog geschilderd hebben. Kasteel zou ook lang eigendom geweest zijn van de familie Rubens.
Bij de vorige eigenaar werd wekelijks meermaals dit kasteel met de prachtige tuin gebruikt door alle fotograven voor het nemen van trouwfoto's, communie, .... Ik heb er trouwens ook de foto's voor de eerste communie van mijn zoon genomen.
Nu is het van eigenaar veranderd en wordt de toegang aan iedereen geweigerd. Zelfs geen trouwfoto's meer.
Maar, er zijn in de buurt nog vele andere mooie dinges, Gestel, kruisjesberg, Kasteel te Gestel en Kessel, ....
Neen, maar was goed op de hoogte van allerlei geschiedenis.
Het kasteel “Hof van Rameyen”, een waterburcht daterende uit de 13de en 14de eeuw. In 1696 werd de burcht gerestaureerd en in 1888 volledig hersteld naar het uitzicht van het einde van de 17de eeuw, met vestingtoren, 13de eeuw en slanke ronde hoektorens. In 1643 kwam het in bezit van Nicolaas Rubens, tweede zoon van Pieter Pauwels Rubens. In de burchtkapel treft men de mooie Antwerpse majolicavloer, uit de eerste helft van de 16de eeuw aan.
Comment