Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ga voor de eerste opane.
waar komt trouwens(op foto,s) dat paarsachtige vandaan bij de tweede en de derde opname.
heb dat s.morgens nog nooit gezien.
grt,bouk.
ga voor de eerste opane.
waar komt trouwens(op foto,s) dat paarsachtige vandaan bij de tweede en de derde opname.
heb dat s.morgens nog nooit gezien.
grt,bouk.
Qua bewerking heb ik in ieder geval geen paarse/kleur toegevoegd... De paarse kleur zit ook in de raw-versie... Tis wel zo dat een half uur voor zonsopkomst (met heldere hemel en mist) de kleuren in de lucht heel mooi zijn, (overigens niet altijd).. Ik heb wel een pola-filter gebruikt... maar dat er mooie pastel-achtige tinten in de lucht zaten dat kon ik vanochtend ook met mn ogen zien.. De camera zal het effect wel wat versterken naar gelang je picture style...
Ik heb overigens in mijn camera 2 picture style gebruikt, Landscape en Natuurlijk, bij beide zit in de raw deze pasteltinten.
Qua bewerking heb ik in ieder geval geen paarse/kleur toegevoegd... De paarse kleur zit ook in de raw-versie... Tis wel zo dat een half uur voor zonsopkomst (met heldere hemel en mist) de kleuren in de lucht heel mooi zijn, (overigens niet altijd).. Ik heb wel een pola-filter gebruikt... maar dat er mooie pastel-achtige tinten in de lucht zaten dat kon ik vanochtend ook met mn ogen zien.. De camera zal het effect wel wat versterken naar gelang je picture style...
Ik heb overigens in mijn camera 2 picture style gebruikt, Landscape en Natuurlijk, bij beide zit in de raw deze pasteltinten.
Groet, Rob..
zou kunnen ja, vroeg het me gewoon af, bedankt voor de toelichting.
grt,bouk.
Comment