Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
schitterend vastgelegd !
mijn haar op armen komen terug recht na het zien van deze foto's
ze doen me terugdenken aan mijn eigen waarnemingen in Frankrijk.
grtjs,
Gunther
Canon 7D
Sigma APO Macro F/2.8 150mm
Canon F/4 17-40mm
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Prachtig!! De laatste heeft de beste compo en is dan ook HOF-materiaal!
Ja, de corona opname is tegen "alle regels in" zeer gecentreerd. De reden is zeer eenvoudig: de processing techniek vereist dat het centrum van de zon in het centrum van het beeld staat. Ik betwijfel trouwens dat ze beter wordt door ze zodanig te croppen dat ze off-center komt te staan...
De corona is zeer moeilijk in beeld te brengen. Het dynamisch bereik van de corona is immens. Deze methode slaagt er in om een vrij natuurlijk uitziende manier de corona toch weer te geven.
Groeten,
Koen
Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x http://www.koenvangorp.be
Héél mooi!
De corona is zeer goed in beeld gebracht, met veel detail.
Zonet heb ik je website bezocht en die is zomogelijk nog indrukwekkender.
Misschien tot volgend weekend in Ieper? Of volgend jaar in China?
Héél mooi!
De corona is zeer goed in beeld gebracht, met veel detail.
Zonet heb ik je website bezocht en die is zomogelijk nog indrukwekkender.
Misschien tot volgend weekend in Ieper? Of volgend jaar in China?
Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x http://www.koenvangorp.be
Toen een aantal jaren geleden hier in België (virton) ook een totale zonsverduistering te zien was, zijn we niet naar Virton gereden, maar gewoon een stuk zuidelijk in frankrijk gereden naar het "centrum" om dit mee te maken. Je beseft het volgens mij niet als je het niet hebt meegemaakt, want het was overweldigend. Ik fotografeerde toen nog niet, wel film, maar zoals het hier is getoond is het schitterend
Het effect is dus spectuculair voor de omgeving. Ik had mijn parkeerlicht aangezet van de wagen en dat was niet zichtbaar wegens volle zon. En je merkt wel dat het donkerder wordt, maar je kan het precies niet echt meten. Tot je merkt dat vogels raar doen, beginnen nest te zoeken, in de war zijn. Je begint het parkeerlicht van je auto te zien. En je ziet plots in de verte een schaduw razendsnel afkomen. Heel vreemd, heel raar. Buitenaards....
Comment