Mooi!
Een vraagje: Hoe bekom je die sterke "gouden" gloed in wolken en vooral
in de waterplassen. ( filter misschien of software... )
Ik heb dit beeld nu al meerdere keren bekeken en ik vraag me telkens af
of die "gouden gloed" zo uit de camera komt; het blijft me fascineren!
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Mooi!
Een vraagje: Hoe bekom je die sterke "gouden" gloed in wolken en vooral
in de waterplassen. ( filter misschien of software... )
Ik heb dit beeld nu al meerdere keren bekeken en ik vraag me telkens af
of die "gouden gloed" zo uit de camera komt; het blijft me fascineren!
Hallo dyfani,
Geen filters hoor.Zowel de gouden gloed in de lucht als de weerkaatsing in het water was zeer sterk aanwezig...sterker dan de techniek/dynamiek van een camera kan weergeven...om dit te compenseren heb ik het totaal beeld met + 10 gesatureerd.. en om de voorgrond wat op te lichten heb ik gebruik gemaakt van de Shadows/Highlights tool in cs....w.a.w. wat je ziet was er ook....ter illustratie...ik heb een 50-tal foto's gemaakt waarvan ik maar bij ééntje dat licht heb kunen vangen wat mijn ogen op het moment zelf registreerden ( als je begrijpt wat ik bedoel )..ik tracht altijd in mijn fotografie zo waarheidsgetrouw mogelijk het beeld wat ik zie te benaderen naar mijn foto toe....
Tja... Gewijde stilte is mijn deel...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment