Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Prachtige foto en dito HDR bewerking zonder overdrijven
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Hier kan ik mijn voorgangers toch niet helemaal volgen.
Op zich wel een aangenaam en rustig beeld; maar hdr niet overdreven?
Alles in het beeld wat onder de horizon staat is inderdaad relatief
natuurgetrouw en mooi in beeld gebracht.
Alles wat boven de horizon steekt ( lucht en wolken ) is wel zéér
onnatuurlijk! Ik heb nog nooit donkerblauwe regenwolken gezien.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Ik zal wel van een andere planeet komen gezien de lovende woorden van mijn voorgangers..
Ik vind het geen mooie foto.. ik vind het er erg kunstmatig uitzien.... Heb niets tegen HDR, maar vind het op deze foto geen toegevoegde waarde...
Hier kan ik mijn voorgangers toch niet helemaal volgen.
Op zich wel een aangenaam en rustig beeld; maar hdr niet overdreven?
Alles in het beeld wat onder de horizon staat is inderdaad relatief
natuurgetrouw en mooi in beeld gebracht.
Alles wat boven de horizon steekt ( lucht en wolken ) is wel zéér
onnatuurlijk! Ik heb nog nooit donkerblauwe regenwolken gezien.
Dit is nu eenmaal hdr.
Maar als je op het forum even rondsurft op "hdr", dan zal je wel andere voorbeelden zien van wat echt "overdreven"is.
Maar smaken verschillen nu eenmaal...
Comment