Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Hmm, zou nu toch moeten lukken. Ik weet dat picturepush soms wat traag is maar ik ben net gaan kijken en ik krijg h'm vlot open bij picturepush. Normaal moet het dan nu hier ook gaan.
Sorry voor het ongemak.
Nikon D300s met nog wat glas en attributen Foto Lucky
De volledige (dus laatste) versie spreekt mij ook meest aan
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Hoewel ik er niet aan twijfel dat deze bliksemschicht echt is, vind ik de uitvoering van de foto weinig overtuigend. Het is een mooie bliksemschicht, dat wel, maar de witte kleur in combinatie met de (licht) grijze lucht maakt het geheel niet erg aantrekkelijk. Ik verwacht dat het aan de nabewerking licht, want een bliksemschicht is vrijwel nooit volledig wit: er is vrijwel altijd een kleur (paars, rose) in te herkennen.
Qua foto vind ik de eerste beter dan de tweede. Het huis kan mooi zijn, maar zet het huis (en de omgeving) er dan helemaal op. Nu zie ik een bovenste stuk van het huis, wat eerder storend is. Wees met dit soort foto's niet bang om de omgeving er gewoon op te zetten. Vooral bij bliksem is het indrukwekkender om de plek te zien waar mensen wonen. Dat wekt meer kriebels en induk op dan een (nietszeggend) dak.
Met wat contrast en helderheid aanpassing zal deze foto veel winst kunnen hebben, denk ik.
Comment