Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help...De zon zinkt!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help...De zon zinkt!!!



    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Help...De zon zinkt!!!

    Zeer prachtige compo
    Mooie tegenlicht opname
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Help...De zon zinkt!!!

      Ik vind deze foto niet zo geslaagd. Als het niet voor de titel was, had ik niet echt kunnen raden wat het is waarnaar ik kijk: het is niet snel als dusdanig herkenbaar. Wat meer afstand was beter geweest, waardoor het als silhouet ook beter tot zijn recht komt.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Help...De zon zinkt!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Ik vind deze foto niet zo geslaagd. Als het niet voor de titel was, had ik niet echt kunnen raden wat het is waarnaar ik kijk: het is niet snel als dusdanig herkenbaar. Wat meer afstand was beter geweest, waardoor het als silhouet ook beter tot zijn recht komt.
        Ik kan je deels begrijpen en daarom post ik hier een klassiekere benadering van het onderwerp. Deze leek me persoonlijk evenwel een challenge om er iets meer uit te halen dan de standaard zonsondergang opname.
        Ik wou proberen om het technisch wat op te bouwen en er een opname van maken waarbij scherpte is op zowel voor- als achtergrond.
        Het feit dat het niet onmiddellijk herkenbaar is maar de kijker om een extra inspanning vraagt, vind ik absoluut meegenomen en bevestigt dat het niet een doorsnee zonsondergang van 13 in een dozijn is.
        Dank voor jullie beoordeling.


        Henri
        Last edited by kodachrome; 16 juni 2008, 15:45.
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Help...De zon zinkt!!!

          de 2de voor mij
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: Help...De zon zinkt!!!

            Hier was de titel en de foto wel snel duidelijk! Ik kies dus resoluut voor nummer 1. Origineel standpunt, knap gedaan!

            Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #7
              Re: Help...De zon zinkt!!!

              #2 is ook mooi, maar ik blijf bij #1, vanwege het gedurfde en originele standpunt dat imho OK is.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Help...De zon zinkt!!!

                Een combinatie tussen die twee. Het idee van de eerste verwerkt in een compositie vergelijkbaar (maar niet hetzelfde) als de tweede. Met andere woorden, ik vind beiden het net niet hebben, maar het idee is heel goed IMHO.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: Help...De zon zinkt!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Het feit dat het niet onmiddellijk herkenbaar is maar de kijker om een extra inspanning vraagt, vind ik absoluut meegenomen en bevestigt dat het niet een doorsnee zonsondergang van 13 in een dozijn is.
                  Zeker weten.

                  Belichting kan ik niet anders dan PERFECT noemen, en dat in deze omstandigheden.
                  Alle nodige details in de donkere voorgrond zijn immers aanwezig, en dat met zo'n tegenlicht!
                  Prachtige fotografie.
                  David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help...De zon zinkt!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                    Zeker weten.

                    Belichting kan ik niet anders dan PERFECT noemen, en dat in deze omstandigheden.
                    Alle nodige details in de donkere voorgrond zijn immers aanwezig, en dat met zo'n tegenlicht!
                    Prachtige fotografie.
                    Welbedankt. Moet dringend hemd met grotere kolmaat hebben.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help...De zon zinkt!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Welbedankt.
                      Zonder dank, Henri.

                      Met het volgende wil ik absoluut niemand aanvallen,
                      maar ik mis hier op het forum de laatste tijd dikwijls fotografen zoals (onderandere) jij.
                      Mensen die reeds jaren met fotografie bezig zijn,
                      en die weten hoe ze ook zonder digitaal nabewerkingsgeweld een schitterende foto kunnen maken.
                      Maar al te dikwijls erger ik me (sterk uitgedrukt) aan de zoveelste "onrealistische" HDR-bewerking,
                      of het onkundig en/of allesbehalve subtiel gebruik van één of andere filter.
                      En uitgerekend die foto's krijgen dan meestal erg veel positieve reacties.

                      Geef mij dan toch maar wat foto's die met de camera gemaakt zijn in plaats van die met een computer,
                      ook al zien deze laatste er op het eerste zicht soms "WOW" uit.

                      Nogmaals: ik wil absoluut niemand aanvallen, zeker niet in iemand anders' topic.
                      Last edited by dg; 24 juni 2008, 18:51. Reden: tikfout
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help...De zon zinkt!!!

                        tweede is wat klassieker, de eerste vind ik met voorsprong de beste.
                        gegroet, Ludo

                        Comment

                        Working...
                        X