Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang tijdens deugddoende weekend (Update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang tijdens deugddoende weekend (Update)

    Dit is mijn eerste zonsondergang. Wat vinden jullie ervan, en waar moet ik op letten. of
    Dit was mijn eerste foto



    Rekening houdend met onderstaande commentaren heb ik er dit van gemaakt. Heb ik goed geluisterd?

    Last edited by dirkfotografie; 3 juni 2008, 20:28.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

    mooie van kleur, maar zou voor de compo, links ook een half huisje nemen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

      en waar moet ik op letten
      Vooral niet te veel zonsondergangen gaan fotograferen. Het is een platgefotografeerd onderwerp, en daar zijn dus nog maar weinig originele beelden van te maken. Mooi fenomeen wel, maar dat betekent niet noodzakelijk ook een fotografisch mooie en sterke foto.
      Wat deze compositie betreft: zon staat nogal centraal.
      Zoals bouk zegt: ook het linkse huisje halveren, dat past mooi bij het rechtse. (dat rode bordje nog net mee wegcroppen).

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooie van kleur, maar zou voor de compo, links ook een half huisje nemen.
        grt,bouk.
        ik volg
        mvg rohnny
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          mooie van kleur, maar zou voor de compo, links ook een half huisje nemen.
          grt,bouk.

          Ik heb de foto eventjes aangepast. Nu lijkt mij het beter
          Last edited by dirkfotografie; 2 juni 2008, 18:41.
          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

            Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
            Ik heb de foto eventjes aangepast. Nu lijkt mij het beter
            dan heb je waarschijnlijk de verkeerde hier neergezet, zie nl geen verschil hoor.
            oha nu in ene wel!!! zoist een betere compo.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

              Mooie zonsondergang met een mooi sfeerbeeld.
              Ik zie dat je bij je update, boven en onder ook gecropt hebt. Persoonlijk zou ik dat niet gedaan hebben en alleen aan de linkerkant een stukje hebben weggesneden van het huisje tot net achter het rood bordje, zoals eerder al aangehaald. De mooie lucht is nu voor een stuk weg en imo niet meer zo mooi.
              Last edited by FotoLucky; 2 juni 2008, 19:21. Reden: ik bedoelde linkerkant en niet rechterkant
              Nikon D300s met nog wat glas en attributen
              Foto Lucky

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Vooral niet te veel zonsondergangen gaan fotograferen. Het is een platgefotografeerd onderwerp, en daar zijn dus nog maar weinig originele beelden van te maken. Mooi fenomeen wel, maar dat betekent niet noodzakelijk ook een fotografisch mooie en sterke foto.
                Wat deze compositie betreft: zon staat nogal centraal.
                Zoals bouk zegt: ook het linkse huisje halveren, dat past mooi bij het rechtse. (dat rode bordje nog net mee wegcroppen).
                Ik weet dat het niet gepast is om comments te geven op een comment, maar deze is toch buiten alle proporties. Noem eens één onderwerp op dat nog niet platgefotografeerd is. Er zijn immers reeds duizenden modellen, bomen, bloemen, vlinders, paddenstoelen, coureurs, zangers, stillevens, rupsen, vollemanen, vliegtuigen, huizen, bergen .. gepasseerd.
                gegroet, Ludo

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                  Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
                  Ik weet dat het niet gepast is om comments te geven op een comment, maar deze is toch buiten alle proporties. Noem eens één onderwerp op dat nog niet platgefotografeerd is. Er zijn immers reeds duizenden modellen, bomen, bloemen, vlinders, paddenstoelen, coureurs, zangers, stillevens, rupsen, vollemanen, vliegtuigen, huizen, bergen .. gepasseerd.
                  Gelijk heb je!
                  Alles is ook al eens gezegd, maar zwijgen we daarom?

                  On topic: Mooi sfeerbeeld
                  http://www.pbase.com/lubou/some_pics

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                    Goede start met zonsondergangen maar een elegant wit kadertje met zwart biesje zou de presentatie verbeteren .
                    Bv uitgaande van een beeld 2560x1920 pixels:
                    eerst zwart 5 pixels,dan wit 50 pixels,dan weer zwart 3 tot 5 pixels alles symmetrisch en uiteindelijk 90 wit pixels rondom

                    Ik zal ook eens mijn versie van die huisjes posten.
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend



                      Ik heb nu zelf geen kadertje gebruikt maar datzelfde onderwerp eventjes anders gepresenteerd en vermits ik hier met de witbalans problemen had er eventjes aan geshopt tot ik dit kreeg.Het wit is nog niet "naturel" maar het resultaat is voor mij bevredigend
                      Flickr PBase
                      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                        Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                        [IMG]
                        Ik heb nu zelf geen kadertje gebruikt maar datzelfde onderwerp eventjes anders gepresenteerd en vermits ik hier met de witbalans problemen had er eventjes aan geshopt tot ik dit kreeg.Het wit is nog niet "naturel" maar het resultaat is voor mij bevredigend
                        Hier zou ik toch niet tevreden mee zijn. De strandkabines hebben nu
                        een lichtgeel kleur met hier en daar witte partijen.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          Hier zou ik toch niet tevreden mee zijn. De strandkabines hebben nu
                          een lichtgeel kleur met hier en daar witte partijen.
                          Inderdaad daar heb je een punt maar door de zoektocht naar"wit" is het ganse origineel veranderd naar iets dat meer gepolariseerd lijkt en die versie vond ik dus aanvaardbaar.Artistieke vrijheid zeker?
                          Flickr PBase
                          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
                            ..waar moet ik op letten...
                            Op de titel van je onderwerp


                            edit :
                            Last edited by hvr_oosterzele; 3 juni 2008, 21:28.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsondergang tijdens dugddoende weekend

                              Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                              Inderdaad daar heb je een punt maar door de zoektocht naar"wit" is het ganse origineel veranderd naar iets dat meer gepolariseerd lijkt en die versie vond ik dus aanvaardbaar.Artistieke vrijheid zeker?
                              dat je zeker je artistieke vrijheid, nooooit los moet laten en lekker zo doorgaan.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X