Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat ik mij wel afvraag is hoe het water zo mooi glad is en er toch veel wind is gezien de damp uit de schoorsteen.
De lange sluitertijd vervlakt de oneffenheden in het water Antoine...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Dit is helemaal juist.
Echter, door het veranderen van de structuur van het water (vaak melkachtig genoemd) verdwijnt ook de weerspiegeling.
Dus ..........
Begrijp mij goed: ik blijf het een zeer knappe bewerking vinden.
mvg
Antoine
Ik heb nog nooit melkwater gezien bij rustige binnenwateren. Alleen daar waar grote stromingen zijn zoals stroomversnellingen (waterval) en branding (en in mindere mate rivieren).
De Braakmankreek is voor zover ik weet een (relatief) stilstaand water. Dat beetje wind zal nooit voldoende zijn om melkachtig water te veroorzaken.
Hoe dan ook, deze foto heeft geen bewerking ondergaan, afgezien van wat curves in photoshop. Wat je aan reflectie ziet, is dus zoals ook daadwerkelijk was, de hele 15 seconden lang.
Ik ben blij, blij, blij
Nogmaals dank voor alle aardige reacties en een plek in d'n hof.
Ik heb nog nooit melkwater gezien bij rustige binnenwateren. Alleen daar waar grote stromingen zijn zoals stroomversnellingen (waterval) en branding (en in mindere mate rivieren).
De Braakmankreek is voor zover ik weet een (relatief) stilstaand water. Dat beetje wind zal nooit voldoende zijn om melkachtig water te veroorzaken.
Hoe dan ook, deze foto heeft geen bewerking ondergaan, afgezien van wat curves in photoshop. Wat je aan reflectie ziet, is dus zoals ook daadwerkelijk was, de hele 15 seconden lang.
Ik wil hier eigenlijk niet direct een discussie gaan voeren over een mooie foto.
Echter als je begint te Quote dan graag het volledige gebruiken zodat het niet uit zijn verband wordt gehaald.
Mijn 1e reactie was gericht op de sterke wind uit de schoorsteen t.o.v. de gladde spiegel op het water.
De reactie van van Kariboe was dat dit gladde kwam door de langzame sluitertijd en daarop heb ik gereageerd met de wijziging van de structuur van het water.
Overigens proficiat met het HOF want daar hoort hij echt (oprecht en wel gemeend) thuis.
mvg
Antoine
Ik ben blij, blij, blij
Nogmaals dank voor alle aardige reacties en een plek in d'n hof.
Is het niet zo dat het de lucht in het water is die het melkachtige beeld geeft bij lange sluitertijden. Dus zoals je zelf ook al aangeeft bij stroomversnellingen en branding juist daar waar er veel lucht in het water zit. Bij stromend water in een homogene samenstelling zal dit effect niet of veel minder zichtbaar zijn.
Comment