Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abstract zand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Abstract zand

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
    Dit kan zo verkocht worden als poster , wat menige in de huiskamer willen.
    prachtige foto , lijnenspel en kleuren , wow effect

mvg xiebu

Ehhhh...de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik enigszins Bouk moet volgen.Als het HELEMAAL scherp was geweest,dan ok,HELEMAAL onscherp had nog een mooiere opgeleverd ( we hebben het hier over abstract hé )

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ehhhh...de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik enigszins Bouk moet volgen.Als het HELEMAAL scherp was geweest,dan ok,HELEMAAL onscherp had nog een mooiere opgeleverd ( we hebben het hier over abstract hé )

Walter
      Maar vergeet niet, als alles scherp zou zijn, is er geen punt waar het oog naar trekt. Ik vermoed dat het in dat geval een saaie foto zal worden.
      We zullen het nooit weten: zelfs f/32 op 200mm zal niet voldoende scherptediepte opleveren om dat voor elkaar te krijgen
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        @Bouk en ErrEs:
        wat is er zo vreemd aan de EXIF? Even beredeneren.
        Midden op een onbewolkte zonnige dag levert de f/16 regel een sluitertijd van 1/125e op (sluitertijd == ISO waarde).
        Dat is hetzelfde als 1/250 bij f/11, of 1/500 bij f/8, of 1/1000 bij f/5,6, of 1/2000 bij f/4 of 1/4000 bij f/2,8.
        Maar dit is later op de avond, dus de sluitertijd moet wat langer dan in de volle zon. Dat levert dan schijnbaar 1/1600 bij f/2,8 bij ISO200 op.

De keuze voor f/2,8 is natuurlijk een zo klein mogelijke DOF
        Het vreemde voor mij (ik kan niet voor Bouk spreken) is dat, als ik de exif bekijk via de eigenschappen vh bestand, ik tegenstrijdige waarden krijg, nl
        * sluitertijd : 1/1579sec.
        * belichtingstijd : 1/1600sec.
        Dit heeft absoluut niets te maken met jouw instellingen hoor. Je foto bewijst dat die helemaal in orde zijn.

Edit : Ik heb gemerkt dat bij al jouw foto's zo'n afwijking zit in de exifgegevens. (tenminste die ik bekeken heb) Heeft dat dan met je camera te maken of hoe zit dat? Het is de eerste keer dat me zoiets opvalt...
        Last edited by Deleted120903; 18 mei 2008, 19:44.

Comment

Productieve week achter de rug, de een nog mooier dan de ander. Volgens mij kan je de HOF wel voor een hele week vullen ...

Ik moet maar weer eens les krijgen .....
          Ik ben er klaar mee.

Comment

Gewoon simpel en super
            Niet te ver zoeken, is gewoon goed vanaf de eerste seconde bekijken

Comment

Dank zei de Hof ook die juweeltje ontdekt.

Groetjes
              Skitch
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
              X