Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruimte toestanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ruimte toestanden

Hey juppekes

Hier ben ik nog eens met mijn ruimte rommel

Het was redelijk weer vanavond dus maar een beetje buiten gespeeld

De foto's zijn weer niet van superieure kwaliteit maar ik wil ze toch met jullie delen

De eerste twee zijn opnames van een iridium, een woordje uitleg daarover kan je vinden in dit topic in post nr 1 en 4

Iridium 13

Iridium 15

Op de volgende foto is he ruimtestation ISS te zien en al je goed kijkt zie je voor het Iss een minder heldere streep van de ATV jules vernes , voor een woordje uitleg klik

Bootjes

Re: Ruimte toestanden

Ik kom toevallig net binnenlopen van een uurtje "sterrenschieten"

Ik vind het toch wel aparte foto's, zeker als je weet waar je naar kijkt en wat je ziet... Maar als ik zo zit te kijken, mis ik wel een onderwerp voor het contrast (een horizon, een huisje, boompje...). Maar ik weet dus niet hoever dat hier ingezoomd is en wat voor apparatuur je hebt gebruikt. Met dat als enige commentaar vind ik het toch wel erg leuk om hier naar te kijken!

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Martieni Bekijk bericht
      Ik kom toevallig net binnenlopen van een uurtje "sterrenschieten"

Ik vind het toch wel aparte foto's, zeker als je weet waar je naar kijkt en wat je ziet... Maar als ik zo zit te kijken, mis ik wel een onderwerp voor het contrast (een horizon, een huisje, boompje...). Maar ik weet dus niet hoever dat hier ingezoomd is en wat voor apparatuur je hebt gebruikt. Met dat als enige commentaar vind ik het toch wel erg leuk om hier naar te kijken!
      Het meeste gebeurt natuurlijk net boven ons hoofd en daar heb je geen ander onderwerp meer

Er is niet ingezoomd en ze zijn gemaakt met mijn G7 en die heeft geen breedbeeld lens

En zoals je ziet op die tweede Iridium die zat op 31° heb ik nog redelijk last van licht vervuiling maar ook hier had ik zelfs geen horizon op staan
      Bootjes

Comment

Ik vind ze alvast goed gelukt!
        Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

Comment

zonder een beetje uitleg ist(de opnamen) niet veel hè, met uitleg een pak meer.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Die eerste is wel leuk. Doet me denken aan die atari-spelletjes van vroeger. Zorgen dat je de sterretjes niet raakt

Comment

Tja. Je hebt ze op de foto.
              Maar bijster interessant zijn ze niet, afgezien van illustratie bij een begeleidende tekst.
              Ik zou willen voorstellen om de foto's eens in een aantrekkelijke omgeving te maken. Dat het hoog in de lucht is, recht omhoog is geen excuus. Hoewel de moeilijkheid om er dan iets aantrekkelijks bij te fotograferen groot is, is de uitdaging exponentioneel groter. Een ding is zeker, het zal de foto's een stuk aantrekkelijker maken.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
              X