Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
mooi plaatje, al staande kleuren onderling van de lucht en de rest van de opname wat schril tegenover elkaar.
grt,bouk.
Idd,ik heb al het blauw uit de lucht gedesatureerd omdat er een overvloedige blauwzweem aanwezig was.... uiteindelijk heeft deze 'bewerking' geleid tot dit resultaat...is dit erover of niet ?
Prachtige plaat, mooie compo, en waard om nat te worden
De bewerking is er zeker niet over, ik denk dat waarschijnlijk dat meer zo zou zijn met het blauw er nog in.
Idd,ik heb al het blauw uit de lucht gedesatureerd omdat er een overvloedige blauwzweem aanwezig was.... uiteindelijk heeft deze 'bewerking' geleid tot dit resultaat...is dit erover of niet ?
een beetje (meer) kleur in de lucht lijkt me wel mooier.
grt,bouk.
Prachtige plaat, mooie compo, en waard om nat te worden
De bewerking is er zeker niet over, ik denk dat waarschijnlijk dat meer zo zou zijn met het blauw er nog in.
't Is zo al heel mooi,laat dat duidelijk zijn.Maar door de bewerking is dit toch het eerste wat je denkt:een bewerkte foto.Als het echter de bedoeling is een foto te presenteren waarvan de leek niet dadelijk denkt "ha hier heeft men een speciaal effect toegepast",dan zou er een IETSJE kleur in de lucht moeten;IMHO.Een eventuele oplossing is misschien het geheel een heel licht kleurbadje te geven met het ros van het gras.
Door je bewerking heb je ook de boomtoppen een tikkeltje gedesatureerd (althans deze indruk krijg ik toch) en dat vind ik misschien nog het spijtigste.
Het is een hele mooie basisfoto, een prachtig licht vooral in de voorgrond maar de bewerking is voor mij net iets te ver doorgedreven. Het geeft extra sfeer maar ook een soort onevenwicht in het beeld.
Comment