Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Tja, een kakafonie van kleuren; of die verzameling nu mooi is laat ik in
het midden.
Als opname van een gebeuren spreekt de laatste mij het meest aan.
Hier zou ik echter toch een poging gedaan hebben om het deel van
de zerk uiterst rechts uit beeld te houden; compositorisch zou dat de
opname ten goede komen.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Mooi mooi .. en als ik nu nog kon vernemen waar deze gemaakt zijn, kan ik er mss ook eens naartoe (Cuba ?) .. je fotoverhaal geeft me ook geen uitsluitsel ('t is daarom geen onzin-commentaar) ..
Mooi mooi .. en als ik nu nog kon vernemen waar deze gemaakt zijn, kan ik er mss ook eens naartoe (Cuba ?) .. je fotoverhaal geeft me ook geen uitsluitsel ('t is daarom geen onzin-commentaar) ..
Als je verder gaat volgens de aangegeven link, kan je dat vernemen in de eerste foto van het fotoverhaal met tekst: Welkom in guatemala
Hierna nogmaals de link:
Om meer te weten, kom naar het Fotoverhaal op url:
Die eerste is te veraf. Dichterbij (en zonder lucht, zoals Bouk zegt), zou de foto veel intenser maken. Lelijke kleur trouwens, dat blauw
De kleuren van de bussen zijn leuker, maar de foto is 'slordig', als ik het zo met alle respect mag zeggen. Rechts iemand's jas erop, links geen aandacht aan die gele bus gegeven. Misschien was het ook niet mogelijk om anders te fotograferen, maar toch...
De derde vind ik het mooist. Maar ook hier weinig aandacht aan compositie. Rechts de zerk had er niet op gehoeven. Een stapje naar links had het kunnen verhelpen.
Echter, de kleuren troef heb je in ieder geval goed te pakken.
Die eerste is te veraf. Dichterbij (en zonder lucht, zoals Bouk zegt), zou de foto veel intenser maken. Lelijke kleur trouwens, dat blauw
De kleuren van de bussen zijn leuker, maar de foto is 'slordig', als ik het zo met alle respect mag zeggen. Rechts iemand's jas erop, links geen aandacht aan die gele bus gegeven. Misschien was het ook niet mogelijk om anders te fotograferen, maar toch...
De derde vind ik het mooist. Maar ook hier weinig aandacht aan compositie. Rechts de zerk had er niet op gehoeven. Een stapje naar links had het kunnen verhelpen.
Echter, de kleuren troef heb je in ieder geval goed te pakken.
Ik kan je best volgen en ga gedeeltelijk ermee akkoord.
Maar aan de andere kant ben ik geen voorstander van excessief PS-gebruik of alteraties aan fotos, die enkel de werkelijkheid willen tonen. Laat al die fiorituurtjes over aan die maniakale mensen die alles in controle hebben in studio, maar meestal vergeten dat mensen ook expressies hebben en niet enkel opgedirkte etalagepopjes willen creëren zonder hart of gevoel.
Comment