Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tyne Cot Cemetery

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tyne Cot Cemetery

Tyne Cot Cemetery is een Gemenebest militaire begraafplaats gelegen ten zuiden van het dorpje Passendale, nabij Zonnebeke in West-Vlaanderen. Tyne Cot is de grootste Britse militaire begraafplaats op het Europese vasteland.

De begraafplaats voor Britse gesneuvelden uit de Eerste Wereldoorlog werd ontworpen door Sir Herbert Baker. Er zijn 11.952 graven, waarvan 70% van onbekenden, en vier met een Duitse nationaliteit. Aan de achterzijde zijn op marmeren panelen de namen afgebeeld van 34.927 vermisten, meestal uit Nieuw-Zeeland en Australië. De begraafplaats is vrij toegankelijk.
    Het kerkhof biedt een uitzicht op het westen, met onder andere Ieper en de West-Vlaamse Heuvels, en op het noorden, met het silhouet van de Sint-Bavokerk te Westrozebeke dat op de heuvelrug Passendale-Esen gelegen is. Centraal op het kerkhof bevindt zich het Cross of Sacrifice, gebouwd bovenop de centrale bunker. Hierachter bevindt zich de Stone of Rememberance.
    Tyne Cot ontvangt jaarlijks ongeveer 200.000 bezoekers.
    Op de centrale pillbox werd het Cross of sacrifice opgericht, zoals op alle andere begraafplaatsen. Het kruis heeft een zwaard in het midden, daarom is het niet echt een christelijk symbool, maar wel een symbool voor “sacrifice” of opoffering.

Re: Tyne Cot Cemetery

Mijn voorkeur gaat uit naar één en drie. Je inleidende tekst is heel erg leerrijk.
    gegroet, Ludo

Comment

ga voor de laatste opname, bij de eerste zou ik toch verboden voor honden eraf gesjopt hebben.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vind ze alle drie wel mooi wat dat bordje betreft ga ik mee met bouk.
        Groetjes Hendrika

Comment

das waar
          maar wou het 'echt' houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
            Vind ze alle drie wel mooi wat dat bordje betreft ga ik mee met bouk.
            ik volg
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

Comment

De eerste twee vind ik nogal zeer statische beelden.
              Op dit kerkhof ( dat me wel bekend is ) is het steeds mogelijk
              om een gebruikmakend van de talrijke geometrische lijnen een
              sterke compositie te maken; vooral bij zo'n groot kerkhof.
              De derde komt hieraan reeds tegemoet, maar dit beeld is nogal
              onevenwichtig door die prominente aanwezigheid van een halve boom.
              Tevens kan je beter ook letten op de verticale lijnen want alles helt
              hier wat over naar rechts ( zo ook o.a. kruis )
              Nogmaals, dit is een uitstekend oefenterein om te spelen met je compo!
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
              X